Är framtiden gratis i papper och betald på nätet?

AktuelltTidskriftspodden 15 oktober
Är framtiden gratis i papper och betald på nätet?

I avsnittet diskuteras bland annat:

✅  Mediebranschens återkommande utmaning i att definiera sig själv

✅  Tidskriftspriset, Årets Dagstidning, Årets Mediehus och Årets gratistidning

✅  Ska tidskrifter satsa på gratis papperstidning men ta betalt på nätet?

✅  Färska siffror över hur mediernas ekonomi påverkas av coronapandemin

✅  Facebooks försök att begränsa propagandaspridning

✅  Litteraturen som utspelar sig på redaktionsgolvet

✅  Synen på redesign i print

✅  Vilken roll influencers spelar för både annonsörerna och de medier som vill samarbeta med dem.

✅  Borde redaktionella sajter ha ett slut? Vi svarar på vår första lyssnarfråga!

Glöm inte att kolla in programmet för Tidskriftsdagen och anmäl dig senast den 10 november på sverigestidskrifter.se.

Tidskriftspodden finns på alla större plattformar och produceras av Sveriges Tidskrifter. Camilla Björkman, Helle Klein och Thomas Mattsson diskuterar aktuella frågor och händelser i mediebranschen. Fredrik Wass programleder. Gabriella Lahti klipper.

Frågor eller synpunkter? Kontakta Fredrik Wass.

    Vill du bli medlem? Gör en intresseanmälan så återkommer vi.

    Stor guide: 25 steg till ett vassare nyhetsbrev
    Har du redan ett nyhetsbrev är det sannolikt dags för ett omtag nu. Senaste året har många tidskrifter fått byta nyhetsbrevsleverantör för att inte bryta mot GDPR. Nu är hög tid att sätta dig in i lagstiftningen som rör personuppgifter och vässa ditt e-postutskick.
    Läs guiden och se hur fyra tidskrifter jobbar med sina nyhetsbrev.
    Samhällsbärande
    Bland tidskriftsbranschens över 4000 olika titlar ryms en mängd aktörer med en samhällsbärande roll, både som kulturbärare och som en stark del av den svenska demokratin.
    Fyra tidskrifter som gör skillnad

    Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

      Lyssna på Tidskriftspodden

      Lyssna här