40 år av svenska Medievanor

Fredag 24 maj 2019

Sedan 1979 har Mediebarometern årligen belyst vår konsumtion av olika medier en genomsnittlig dag. Mycket har hänt i medielandskapet under dessa 40 år. Där Mediebarometern har anpassats och moderniserats för att kunna följa medieutvecklingen, genom att studera användningen av enskilda plattformar. 

Vi, tack vare Mediebarometern kan nu följa den digitala omställning som vi just nu befinner oss i mitt i. Under 2018 läste 28 % av befolkningen en tidskrift (tryckt eller digital) en genomsnittlig dag. 1995 när Mediebarometern började studera tidskriftsläsandet, var motsvarande siffra 49%.

 

Här kan du kan läsa mer om medielandskapets utveckling i Mediebarometern 2018.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.

  • Annons
    Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.

  • Annons
    Aller

    Aller Tryck A/S är ett modernt rulloffsettryckeri som ligger i Köpenhamn. Tryckeriet är helt anpassat för att trycka veckotidningar och tidskrifter till den Skandinaviska marknaden.