fbpx

40 år av svenska Medievanor

Fredag 24 maj 2019

Sedan 1979 har Mediebarometern årligen belyst vår konsumtion av olika medier en genomsnittlig dag. Mycket har hänt i medielandskapet under dessa 40 år. Där Mediebarometern har anpassats och moderniserats för att kunna följa medieutvecklingen, genom att studera användningen av enskilda plattformar. 

Vi, tack vare Mediebarometern kan nu följa den digitala omställning som vi just nu befinner oss i mitt i. Under 2018 läste 28 % av befolkningen en tidskrift (tryckt eller digital) en genomsnittlig dag. 1995 när Mediebarometern började studera tidskriftsläsandet, var motsvarande siffra 49%.

 

Här kan du kan läsa mer om medielandskapets utveckling i Mediebarometern 2018.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Aktuellt

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Annons
    P1 Prenumeration

    PositionEtt AB är ett företag som under många år utvecklat och levererat P1 Prenumeration till tidningsförlag.

  • Annons
    Readly

    Readly erbjuder obegränsad digital tillgång till magasin och dagstidningar till ett fast månadsbelopp.