40 år av svenska Medievanor

Fredag 24 maj 2019

Sedan 1979 har Mediebarometern årligen belyst vår konsumtion av olika medier en genomsnittlig dag. Mycket har hänt i medielandskapet under dessa 40 år. Där Mediebarometern har anpassats och moderniserats för att kunna följa medieutvecklingen, genom att studera användningen av enskilda plattformar. 

Vi, tack vare Mediebarometern kan nu följa den digitala omställning som vi just nu befinner oss i mitt i. Under 2018 läste 28 % av befolkningen en tidskrift (tryckt eller digital) en genomsnittlig dag. 1995 när Mediebarometern började studera tidskriftsläsandet, var motsvarande siffra 49%.

 

Här kan du kan läsa mer om medielandskapets utveckling i Mediebarometern 2018.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • Annons
    Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.