Aktuellt

Ny upphovsrätt inom EU!

Igår, onsdagen den 13 februari, lyckades äntligen EU-parlamentet, kommissionen och medlemsländerna i rådet komma överens i sina kompromissförhandlingar om ett nytt upphovsrättsdirektiv. Det så kallade DSM-direktivet presenterades av EU –kommissionen 2016 och har efter detta varit föremål för mycket diskussioner och debatt. Vi på Sveriges Tidskrifter välkomnar den nya lagen. Den ger rätt förutsättningar för […]

Roger Åberg har en egen plats i mediernas ekosystem

Efter 13 år i Bonnier-ägo kastar Roger Åberg loss med sajtnätverket Feber. Affären för sajten är enligt egen uppgift stabil och nu väntar en nygammal tillvaro för gänget som bland annat bevakar utvecklingen inom prylar, datorer, internetkultur och vetenskap. ✔️Vilka erfarenheter har Roger fått efter åren hos Bonnier? ✔️Vilken roll spelar Feber i mediernas ekosystem? […]

Så går det för Aller media att ta betalt på nätet

Aller media fortsätter att ställa om och satsa digitalt. Nyligen lanserades en ny betalmodell för digitalt innehåll på Hänt – och nu ska mediehuset skala upp sin produktion av ljud och video. Svensk Damtidning var först ut av Allers titlar med en digital betallösning – och i torsdags följde Hänt efter. Enligt redaktionella utvecklingschefen Jens […]

En jordnära röst

Ann Henriksson har tagit LRF Media tillbaka till rötterna, mot landsbygdens näringsrika mylla. Där vill hon låta innovationerna gro. På den lilla scenen i LRF Medias lunchrum är det riggat för veckans mediefrukost. Ann Henriksson sätter sig i publiken med en kopp te. Det har gått ungefär tre år sedan hon själv tog plats på […]

Så jobbar Market med sitt premiummaterial

Nu är vi igång med våra populära digifrukostar, där vi i fredags gästades av magasinet Market som pratade om hur de arbetar med sitt premiummaterial. Market är en tidning som riktar sig till detaljhandeln, där de främsta läsarna är företag inom området. Under frukosten delade Susan Garpensund och Pontus Edman från Market med sig av hur […]

Hon ska fixa annonsintäkterna på Bonniers nya magasinsenhet

Foto: Mikedelica Jenny Rahm blir övergripande ansvarig för Bonnier Magazines & Brands och Bonnier News Lifestyles gemensamma annonsaffär. Två säljkulturer ska enas och hon ska få fart på annonsintäkterna. Berätta om ditt nya jobb som Head of Lifestyle. – Jag blir övergripande ansvarig för annonsaffären för verksamheterna Bonnier News Lifestyle samt Bonnier Magazines & Brands. […]

Efter turbulensen: Så är läget på Lärarnas tidning

Foto: Sten Arndt. Efter ett konfliktfyllt år börjar turbulensen lägga sig. Nya tf chefredaktören för Lärarnas tidning väljer att blicka framåt. – Det är inga konstigheter. Vi ska få ut de här tidningarna, säger Håkan Söderberg. Det var en månad sedan Håkan Söderberg tog över som tillförordnad chefredaktör och ansvarig utgivare för Lärarförbundets tidningar Lärarnas […]

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.

  • Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.