Åsa Uhlin, Veckans Affärer: “Det går att ta betalt för innehåll igen”
TIDSKRIFTSPODDEN. Hur har Veckans Affärers chefredaktör Åsa Uhlin förvaltat rekordökningen från förra året och hur ser kartan ut som leder till framtiden?
TIDSKRIFTSPODDEN. Hur har Veckans Affärers chefredaktör Åsa Uhlin förvaltat rekordökningen från förra året och hur ser kartan ut som leder till framtiden?
I säsongens sista avsnitt träffar vi en framgångsrik doldis i den svenska mediebranschen. Paul Rapacioli är en av grundarna bakom The Local, en sajt på engelska som bevakat vad som händer i Sverige sedan 2004 och numera även finns i 8 andra länder. Paul har också skrivit boken Good Sweden, Bad Sweden, om bilden av […]
Jörgen Gullbrandson är ny vd på den digitala tidningstjänsten Readly med siktet inställt på expansion. Hur stor roll spelar Readly egentligen i kampen om att bygga tidskrifternas digitala intäkter?
Vi besöker vi tidningen Journalistens redaktion och träffar Helena Giertta, vd, ansvarig utgivare och chefredaktör sedan 10 år tillbaka.