Allas.se samlar den digitala affären

Foto: Christina Uhlin Nu kraftsamlar Aller media mot en yngre målgrupp med ny sajt, logotyp och inriktning. Livsstilsplattformen Allas.se för ihop sju tidningssajter på nätet och ska förhoppningsvis ge digitala intäkter till mediakoncernen. Logotypen ser inte ut som på tidningen Allas. Allas.se är ett eget, nytt varumärke. – Vi ser Allas i print och Allas.se […]

Krönika: Judith Wolst ser AI som en familjemedlem

Judith Wolst är entreprenör, digital strateg och författare, just nu aktuell med boken Digital panik (Lava förlag). Hennes specialområde är digitalt förändringsarbete i näringslivet. Låt oss leka med tanken att vi, om typ fem år, har vår alldeles egna AI, skriver Judith Wolst. I min familj ingår en mamma (jag själv), en pappa och ett […]

Nya spellagen ger skjuts åt Travronden

  Foto: TR BILD För tidskriften Travronden skapar nya spellagen nya möjligheter till samarbeten, men ställer samtidigt större krav på tydlighet gentemot tidningens ägare. Chefredaktör Joakim Svensson berättar om sina största utmaningar. Förlaget TR Media, som ger ut tidskriften Travronden, växer i antalet läsare, ökar i omsättning och gör varje år betydande investeringar för digital […]

Vagabonds tågtidning gjorde succé

Klimathotet ställer nya krav på resejournalistiken – och skapar nya dilemman för redaktionerna. Vagabonds one-shot om tågresor blev årets mest sålda nummer, berättar chefredaktör Fredrik Brändström.