Se sändningen: Så kan e-handel stärka magasinsaffären

Nyheter 2021 15 juni
Se sändningen: Så kan e-handel stärka magasinsaffären
Under en digifrukost den 15 juni presenterade tre olika förlag hur de jobbar med e-handel. Här kan du se det livesända seminariet i efterhand, med Story House Egmont, Fiskejournalen och Aller media.

Se sändningen via den här Zoom-länken (öppnas i nytt fönster).

Frågor som besvaras under sändningen:

  • Därför satsar vi på e-handel som en del i magasinsaffären
  • Det här är de största utmaningarna
  • Så här går det
  • Tips till er som funderar på att börja arbeta med e-handel eller vill utveckla den befintliga

Medverkande

Anders Holm, chefredaktör Fiskejournalen. De är i sammanhanget en mindre aktör, som för drygt år sedan startade en e-handel kopplat till magasinet.

Estelle Ejdeholm, affärsområdeschef, Story House Egmont. Egmont är huvud- och delägare av några av Nordens största och snabbast växande e-handels-verksamheter där Bagaren & Kocken, Outnorth och Royal Design är några exempel.

Fredrik Blomqvist, koncerndirektör E-commerce, Aller media. Idag består förlagets e-handelsverksamhet av det senaste tillskottet Myperfectday.se, sajten Skapamer, som förvärvades 2019 och Allas shop. Målet är att e-handelsverksamheten ska växa de kommande åren.

Moderator är Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

Till arkivet
GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här