Se sändningen: Så kan e-handel stärka magasinsaffären

Nyheter 15 juni
Se sändningen: Så kan e-handel stärka magasinsaffären
Under en digifrukost den 15 juni presenterade tre olika förlag hur de jobbar med e-handel. Här kan du se det livesända seminariet i efterhand, med Story House Egmont, Fiskejournalen och Aller media.

Se sändningen via den här Zoom-länken (öppnas i nytt fönster).

Frågor som besvaras under sändningen:

  • Därför satsar vi på e-handel som en del i magasinsaffären
  • Det här är de största utmaningarna
  • Så här går det
  • Tips till er som funderar på att börja arbeta med e-handel eller vill utveckla den befintliga

Medverkande

Anders Holm, chefredaktör Fiskejournalen. De är i sammanhanget en mindre aktör, som för drygt år sedan startade en e-handel kopplat till magasinet.

Estelle Ejdeholm, affärsområdeschef, Story House Egmont. Egmont är huvud- och delägare av några av Nordens största och snabbast växande e-handels-verksamheter där Bagaren & Kocken, Outnorth och Royal Design är några exempel.

Fredrik Blomqvist, koncerndirektör E-commerce, Aller media. Idag består förlagets e-handelsverksamhet av det senaste tillskottet Myperfectday.se, sajten Skapamer, som förvärvades 2019 och Allas shop. Målet är att e-handelsverksamheten ska växa de kommande åren.

Moderator är Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

Samhällsbärande
Bland tidskriftsbranschens över 4000 olika titlar ryms en mängd aktörer med en samhällsbärande roll, både som kulturbärare och som en stark del av den svenska demokratin.
Fyra tidskrifter som gör skillnad

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

    Lyssna på Tidskriftspodden

    Lyssna här