Se sändningen: Så arbetar du effektivt med redaktionellt innehåll i sociala kanaler

Livesändning 13 oktober
Se sändningen: Så arbetar du effektivt med redaktionellt innehåll i sociala kanaler
På digifrukosten den 13 oktober berättade Carl Grape om vad som är viktigt att ha koll på för att kunna arbeta effektivt med redaktionellt innehåll i sociala kanaler. ATL:s chefredaktör Lilian Almroth delade bland annat med sig av erfarenheterna från en lyckad instagram-satsning.

Se sändningen via den här Zoom-länken (öppnas i nytt fönster)

Några av frågorna som besvaras under sändningen:

  • Därför behöver ni inte synas överallt hela tiden
  • Det här är de olika sociala kanalerna (fb, Instagram, twitter, LinedIn) bra respektive dåliga på
  • Så har ATL arbetat med Instagram på ett lyckosamt sätt

Medverkande:

Carl Grape, konsult på HiGear, som är specialiserad på bland annat sociala medier. Carl har arbetat med en rad olika tidskriftsvarumärken och -förlag.

Lilian Almroth, chefredaktör på ATL, en tidning som är ledande på lantbruksnyheter och affärsnytta och ges ut av LRF Media.

Lars Dahmén, konsult på HiGear, har tagit fram ett flertal rapporter åt Sveriges Tidskrifter om tidskrifternas utveckling av digitala läsarintäkter.

Moderator är Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

 

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här