Se sändningen: Så använder du läsardata för att skapa digitala läsarintäkter

Livesändning 2021 29 september
Se sändningen: Så använder du läsardata för att skapa digitala läsarintäkter
Under en Digifrukost den 29 september berättade bland annat Carl Grape, specialist på datadriven journalistik, hur ett redaktionellt datadrivet arbetssätt kan gå till.

Se sändningen via den här Zoom-länken (öppnas i nytt fönster)

Frågor som besvaras under sändningen:

  • Därför kan ni tjäna både tid och pengar på att arbeta datadrivet med redaktionellt material.
  • Detta är första steget om ni vill börja.
  • Därför är det svårare att lita på magkänslan i tider av förändring.

Medverkande:

Carl Grape, specialist på datadriven journalistik.​ Har arbetat med en rad tidskriftsvarumärken och -förlag.

Irena Pozar, chefredaktör VeckoRevyn.

Lars Dahmén, HiGear, har tagit fram fler talet rapporter åt Sveriges Tidskrifter om tidskrifternas utveckling av digitala läsarintäkter.

Moderator är Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

 

 

 

 

Till arkivet
GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här