Se sändningen: Så använder du läsardata för att skapa digitala läsarintäkter

Livesändning 29 september
Se sändningen: Så använder du läsardata för att skapa digitala läsarintäkter
Under en Digifrukost den 29 september berättade bland annat Carl Grape, specialist på datadriven journalistik, hur ett redaktionellt datadrivet arbetssätt kan gå till.

Se sändningen via den här Zoom-länken (öppnas i nytt fönster)

Frågor som besvaras under sändningen:

  • Därför kan ni tjäna både tid och pengar på att arbeta datadrivet med redaktionellt material.
  • Detta är första steget om ni vill börja.
  • Därför är det svårare att lita på magkänslan i tider av förändring.

Medverkande:

Carl Grape, specialist på datadriven journalistik.​ Har arbetat med en rad tidskriftsvarumärken och -förlag.

Irena Pozar, chefredaktör VeckoRevyn.

Lars Dahmén, HiGear, har tagit fram fler talet rapporter åt Sveriges Tidskrifter om tidskrifternas utveckling av digitala läsarintäkter.

Moderator är Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

 

 

 

 

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här