Se sändningen: Så använder du läsardata för att skapa digitala läsarintäkter

Livesändning 2021 29 september
Se sändningen: Så använder du läsardata för att skapa digitala läsarintäkter
Under en Digifrukost den 29 september berättade bland annat Carl Grape, specialist på datadriven journalistik, hur ett redaktionellt datadrivet arbetssätt kan gå till.

Se sändningen via den här Zoom-länken (öppnas i nytt fönster)

Frågor som besvaras under sändningen:

  • Därför kan ni tjäna både tid och pengar på att arbeta datadrivet med redaktionellt material.
  • Detta är första steget om ni vill börja.
  • Därför är det svårare att lita på magkänslan i tider av förändring.

Medverkande:

Carl Grape, specialist på datadriven journalistik.​ Har arbetat med en rad tidskriftsvarumärken och -förlag.

Irena Pozar, chefredaktör VeckoRevyn.

Lars Dahmén, HiGear, har tagit fram fler talet rapporter åt Sveriges Tidskrifter om tidskrifternas utveckling av digitala läsarintäkter.

Moderator är Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

 

 

 

 

Till arkivet
Allt om Tidskriftsdagen och Tidskriftsgalan 2024
Insikter och summering av branschens största event, läs om alla vinnarna av Tidskriftspriset och kolla på mingelbilderna från dagen och kvällen.
Läs mer på vår samlingssida

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här