Stor guide: Så kommer du igång med TikTok

Guider och verktyg 2024 6 november
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Mina Fagerfjäll, vd och medgrundare av TikTok-byrån Goodname.
Mina Fagerfjäll, vd och medgrundare av TikTok-byrån Goodname.

3 framgångsfaktorer på TikTok och 15 bra tips för dig som vill komma igång

Mina Fagerfjäll, vd och medgrundare av TikTok-byrån Goodname, ger en introduktion och sina bästa tips.

Cassandra Lindblom Riso, redaktionschef för ELLE.
Cassandra Lindblom Riso, redaktionschef för ELLE.

ELLE: ”Styrkan sitter i våra core-ämnen!”

ELLE Sverige har tredubblat sin följarskara på TikTok det senaste året. Genom sponsorsamarbeten har det dessutom blivit en kanal som ger intäkter, berättar Cassandra Lindblom Riso, redaktionschef. Här ger hon sina sju bästa tips för att komma i gång på TikTok.

Viktor Adolfsson, sociala medier-redaktör på Aftonbladet
Viktor Adolfsson, sociala medier-redaktör på Aftonbladet

Nu är Aftonbladet mäktigast på TikTok – Så lyckas de på plattformen

Aftonbladet är mäktigast på TikTok, enligt årets Maktbarometer. Här berättar sociala medier-redaktör Viktor Adolfsson hur de jobbar med kanalen.

Till arkivet
Alla goda ting är tre
Tidskriftsdagarna 2026 – Tre eftermiddagar, tre teman, tre tillfällen för branschinsikter. Vi lanserar ett helt nytt koncept under våren 2026 där du väljer en, två eller tre halvdagar med värdeskapande innehåll för din yrkesroll. Alla tre dagar innehåller skarpa och inspirerande talare och panelister, case, debatter och analyser samt branschmingel med kollegor och intressanta branschaktörer.
Läs mer om programmet och anmäl dig här

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här