Stor guide: Fem skäl att göra magasin i print – och tre aktörer som lyckas

Guider och verktyg 2025 8 oktober
Stor guide: Fem skäl att göra magasin i print – och tre aktörer som lyckas
Printaffären har motvind – men är samtidigt den största intäktskällan för många tidskrifter. Här listar vi skälen till att fortsätta satsa på printtidningen och tre tidskrifter som lyckas.

Älskade papperstidning! – Fem skäl att göra magasin i print

Bild på hjärtformade solglasögon som tittar på pappersmagasin. Illustrerar Sveriges Tidskrifters guide "Älskade pappertisning - fem faktorer som gör det värt att satsa på printtidningen"

Printaffären har motvind – men är samtidigt den största intäktskällan för många tidskrifter. Här listar vi skälen till att fortsätta satsa på printtidningen.

Magasinet som gör comeback på papper

Tine Brødegaard Hansen, chefredaktör för Femina i Danmark, som gjort comeback i print.

Femina i Danmark har gjort en omstart i print. Och lösnummerförsäljningen går över förväntan. ”Vi chansade – och det lönade sig”, säger chefredaktör Tine Brødegaard Hansen.

”Ny Teknik kommer finnas kvar i papper länge”

Thomas Peterssohn, vd Ny Teknik Group.

Mediehuset går strålande – och papperstidningarna kommer att överleva länge än. För Ny Teknik Group är print en integrerad del av affären, men det är inte där vd Thomas Peterssohn vill lägga krutet.

Kordsordsjätten investerar i tidningshyllan: ”Det finns ett sug efter pappersprodukter”

Anders Juhlin, Keesing

Globala korsordsjätten Keesing vågar satsa på pappersaffären. I Sverige har Keesing över 70 papperstitlar. Och Sverige-vd:n Anders Juhlin vill att fler mediehus ska våga satsa på papperstidningen.

Till arkivet
Tio ledamöter i nya Next Gen Board utsedda
Nu står det klart vilka som valts ut i Sveriges Tidskrifter nya satsning på framtidens ledare i tidskriftsbranschen. Bland de utvalda finns personer och kompetenser från hela tidskriftsbranschen och från en mängd roller med både redaktionell, kommersiell och teknisk inriktning. Via Next Gen Board får tidskriftsbranschens unga talanger en unik möjlighet att ge sina perspektiv på branschens utmaningar och möjligheter.
Läs mer om alla ledamöter i Next Gen Board

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här