Stor guide: Fem skäl att göra magasin i print – och tre aktörer som lyckas

Älskade papperstidning! – Fem skäl att göra magasin i print
Printaffären har motvind – men är samtidigt den största intäktskällan för många tidskrifter. Här listar vi skälen till att fortsätta satsa på printtidningen.
Magasinet som gör comeback på papper
Femina i Danmark har gjort en omstart i print. Och lösnummerförsäljningen går över förväntan. ”Vi chansade – och det lönade sig”, säger chefredaktör Tine Brødegaard Hansen.
”Ny Teknik kommer finnas kvar i papper länge”
Mediehuset går strålande – och papperstidningarna kommer att överleva länge än. För Ny Teknik Group är print en integrerad del av affären, men det är inte där vd Thomas Peterssohn vill lägga krutet.
Kordsordsjätten investerar i tidningshyllan: ”Det finns ett sug efter pappersprodukter”
Globala korsordsjätten Keesing vågar satsa på pappersaffären. I Sverige har Keesing över 70 papperstitlar. Och Sverige-vd:n Anders Juhlin vill att fler mediehus ska våga satsa på papperstidningen.