Nyhetsbrev på Linkedin – så gör du för att lyckas

Guider och verktyg 2024 18 december
Nyhetsbrev på Linkedin – så gör du för att lyckas
Allt fler tidskrifter har börjat använda Linkedins nyhetsbrevsfunktion för att nå sin målgrupp. Vilka för- och nackdelar finns det med kanalen? Läs vår guide och få tips från två aktörer som lyckats.

Guide: Så lyckas du med nyhetsbrev på Linkedin

Linda Björck, Linkedin-expertÄr nyhetsbrev på plattformen Linkedin något för din tidskrift? Nja, det är inte helt säkert. Med stöd av Linkedin-experten Linda Björck guidar vi dig till när nyhetsbrev på plattformen är en smart väg att gå – och när du bör låta bli.

Läs guiden här.

Chefstidningen + Linkedin = Perfekt matchning

Helene Claesson, Chefstidningen
Helene Claesson, Chefstidningen. Foto: Viktor Gårdsäter

Chefstidningen har sin målgrupp på Linkedin och för dem är plattformen ”en perfect match”. Tidningen startade ett nyhetsbrev på Linkedin för ett år sedan och har redan nästan 10 000 följare där.

Läs vår intervju med henne här.

 

Linkedin-nyhetsbrevet som drog in miljoner i startkapital

Camilla Bergman, vd Impact Loop
Camilla Bergman, vd och grundare av Impact Loop

För Camilla Bergman var nyhetsbrevet på Linkedin helt avgörande när hon startade medieföretaget Impact Loop. Faktum var att det gav henne flera miljoner i startkapital.

Läs vår intervju med henne här.

 

Till arkivet
Allt om Tidskriftsdagen och Tidskriftsgalan 2024
Insikter och summering av branschens största event, läs om alla vinnarna av Tidskriftspriset och kolla på mingelbilderna från dagen och kvällen.
Läs mer på vår samlingssida

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här