Nyhetsbrev på Linkedin – så gör du för att lyckas

Guider och verktyg 2024 18 december
Nyhetsbrev på Linkedin – så gör du för att lyckas
Allt fler tidskrifter har börjat använda Linkedins nyhetsbrevsfunktion för att nå sin målgrupp. Vilka för- och nackdelar finns det med kanalen? Läs vår guide och få tips från två aktörer som lyckats.

Guide: Så lyckas du med nyhetsbrev på Linkedin

Linda Björck, Linkedin-expertÄr nyhetsbrev på plattformen Linkedin något för din tidskrift? Nja, det är inte helt säkert. Med stöd av Linkedin-experten Linda Björck guidar vi dig till när nyhetsbrev på plattformen är en smart väg att gå – och när du bör låta bli.

Läs guiden här.

Chefstidningen + Linkedin = Perfekt matchning

Helene Claesson, Chefstidningen
Helene Claesson, Chefstidningen. Foto: Viktor Gårdsäter

Chefstidningen har sin målgrupp på Linkedin och för dem är plattformen ”en perfect match”. Tidningen startade ett nyhetsbrev på Linkedin för ett år sedan och har redan nästan 10 000 följare där.

Läs vår intervju med henne här.

 

Linkedin-nyhetsbrevet som drog in miljoner i startkapital

Camilla Bergman, vd Impact Loop
Camilla Bergman, vd och grundare av Impact Loop

För Camilla Bergman var nyhetsbrevet på Linkedin helt avgörande när hon startade medieföretaget Impact Loop. Faktum var att det gav henne flera miljoner i startkapital.

Läs vår intervju med henne här.

 

Till arkivet
GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här