23 september 2021 - Digital kurs

Vilket redaktionellt innehåll kan ni ta betalt för?

23
sep
Vilket redaktionellt innehåll kan ni ta betalt för?
Plats Digital kurs
Tid 23 september 2021, 09:00 - 12:00
Pris För medlemmar: En deltagare: 2 990 kr. Från deltagare nr två från samma förlag/tidskrift: 1 990 kr. För icke medlemmar: En deltagare: 3 490 kr, från deltagare nr två från samma förlag/tidskrift: 2 490 kr. Alla priser är exkl. moms.
Under den här kursen pratar vi om vilka typer av innehåll som fungerar bra bakom en betalvägg och vilket material bör man med fördel behålla fritt. Under kursen finns även tid för individuella frågeställningar.

Under denna halvdag tittar vi på följande:

  • Hur ni identifierar vilket av ert nuvarande material som går att ta betalt för
  • Hur ni utifrån er målgrupp kan skapa unikt material och ta betalt för det
  • Hur man skriver ingresser som lockar folk att köpa
  • Hur ni kan paketera och ta betalt för material utifrån målgrupp och ämnesområde
  • Hur ni kan distribuera ert ”låsta” material
  • Hur ni kan marknadsföra ert ”låsta” material

Inför kursen kommer ni att få besvara ett antal frågor om er redaktionella idé, ert redaktionella innehåll, er målgrupp och de distributionskanaler ni arbetar med idag.

KURSLEDARE
Magnus Reithner, Media720. Magnus har arbetat med journalistik och kommunikation i över 20 år och har erfarenhet från en rad ledande befattningar på redaktionella och kommersiella avdelningar i mediebranschen. Han har en bred kunskap om redaktionell affärsutveckling och digital journalistik.

Philip Pereira dos Reis, Media720. Philip har arbetat inom många olika medieföretag som reporter, chefredaktör och de senaste åren som konsult inom redaktionell utveckling. Ett område som allt mer involverar frågan om läsarintäkter.

Tidigare event

Visa fler äldre event
GUIDE: Så preppar du tidningen för kris och krig
Hur vet man om det är kris, vilka lagar gäller och vad ska du och din kollegor göra för att förbereda verksamheten? Ta hjälp av vår nya guide där du får råd av experter samt får reda på hur Polistidningen och Läkartidningen agerar.
Läs hela guiden.

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här