fbpx

Vilka betallösningar är bäst för upplaga och affär?

Under april och maj arrangerar vi en serie (om tre) workshops i samarbete med vår partner Media720.
Du kan välja mellan att boka dig på ett, två eller tre tillfällen.
 

Länkar till de andra två tillfällena finns längst ner på sidan. Där kan du också boka dig till en eller flera.

Kunskapshöjande workshop om alternativen – för både marknad- och redaktion

Med sviktande antal prenumeranter inom print och en omställning till digitalt innehåll så är det många tidskrifter som halkat efter när det gäller intäkter. För hur bär man sig egentligen åt för att ta betalt för innehåll på nätet och vilken metodik skapar minst antal trösklar, mest intäkter och flest kunder som stannar kvar?

I denna kunskapshöjande workshop går vi igenom de sista stegen innan du börjar ta betalt för innehåll på er hemsida. En överblick över olika sätt att ta betalt, tekniska krav och lösningar, och hur ni ska utvärdera de olika alternativen.

Syftet är att ni ska undvika dyra misstag vid val av betalsystem och att ni har med er kunskap om för- och nackdelar om alternativen som finns på marknaden inför upphandling och implementation.

Efter introduktionen har vi en workshop utifrån frågeställningarna och det finns även tid för individuella frågeställningar.

Innehåll: Ämnen vi kommer att ta upp under dagen:

  • Marknadsöversyn: vilka betalsystem finns och hur tar man betalt?
  • Att implementera en betalvägg – tekniska förutsättningar och utmaningar,
  • Behöver vi bygga om hela sidan eller går det att börja med en enkel lösning?
  • För- och nackdelar med olika erbjudanden: mikrobetalningar, abonnemang, medlemskap
  • Vad kostar det?
  • Alternativen till betalvägg när du ändå vill ta betalt av läsarna
  • Framgångsfaktorer och kompetensbehov
  • Checklista

Datum & tid

Den 28 maj kl 09:00 - 12:00

Plattform

Digital workshop via Zoom.

Kursledare

Andreas Wiberg, han har arbetat med digital affärsutveckling sedan 90-talet och var bl a med att lansera hitta.se. Strategen som också är ”hands on”, van att arbeta såväl med innehåll som med affären och Björn Lorentzi, senior affärs- och verksamhetsutvecklare med fokus på mediabranschens viktigaste frågor. Lång och djup erfarenhet av både ledningsperspektiv och praktiska lösningar.

Avgift

För medlemmar: Ett tillfälle 3 490 kr, två tillfällen 5 990 kr, tre tillfällen 7 790 kr. För icke medlemmar: Ett tillfälle 3 990 kr, två tillfällen 6 990 kr, tre tillfällen 9 490 kr. Alla priser är exkl. moms.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.

  • Annons
    P1 Annons

    P1 Annons är ett av marknadens mest kompletta CRM- och annonsbokningssystem med stöd för försäljning i samtliga mediakanaler.

  • Annons
    P1 Prenumeration

    PositionEtt AB är ett företag som under många år utvecklat och levererat P1 Prenumeration till tidningsförlag.