fbpx

Trendfrukost inställd

 

Eventet är inställt på grund av Folkhälsoinstitutets uppgradering av risken för spridning av Coronaviruset.

Välkommen till Sveriges Tidskrifters årliga trendfrukost. Som vanligt gör vi en utblick och fördjupar oss i några viktiga trender eller fenomen som kan ha betydelse för vår bransch och vår tid.

I år tar vi oss an det alltid lika aktuella temat: digitala läsarintäkter. Vi har tidigare arrangerat ett antal frukostar där vi visat hur olika svenska magasin arbetar med digitala läsarintäkter. Nu lyfter vi blicken utanför Sveriges gränser.

Global utblick
James Hewes, FIPPJames Hewes är vd för den världsomspännande tidskriftsorganisationen FIPP. Han gör en global utblick, med särskilt fokus på digitala läsarintäkter men även andra tydliga internationella trender.

Susanna Schrobsdorff från TIME Magazine berättar om deras nya intäktsmodell för medlemskap.
OBS, denna programpunkt utgår då Susanna tvingats ställa in sin medverkan på grund av generella reserestriktioner för alla TIME Magazines medarbetare kopplat till Corona-viruset.

Hur långt har vi kommit i Sverige?
Lars DahménLars Dahmén, konsult från HiGear med bakgrund från ledande positioner inom Bonnier Magazines & Brands, Sydsvenskan och IDG. Han har fått i uppdrag av Sveriges Tidskrifter att kartlägga branschens utveckling inom digitala läsarintäkter och presenterar sina inledande slutsatser inför en rapport som kommer senare i vår.

Unn Edberg, James Savage, Annika R Hermanrud

Paneldiskussion om digitala läsarintäkter
Hur ser ett antal svenska aktörer på utvecklingen och vilken strategi har de på vägen mot ökade intäkter?

  • Unn Edberg, publisher Vi Media
  • Annika R Hermanrud, ansvarig utgivare, LRF Media
  • James Savage, publisher, The Local

Dansk utblick
Jakob Moll, ZetlandDet danska digitala magasinet Zetland har fått uppmärksamhet för sin medlemsmodell och hur de låter läsare bli ambassadörer för deras “långsamma” journalistik. På trendfrukosten berättar medgrundaren och vd:n Jakob Moll hur Zetland jobbar med digitala intäkter och även hur de gör live-journalistik i eventform.

Modererar gör Fredrik Wass, omvärldsbevakare på Sveriges Tidskrifter.

Varmt välkommen till Filmstaden Sergel vid Hötorget i Stockholm, torsdagen den 12 mars!

ANMÄL DIG HÄR
Datum & tid

12 mars 09.00 - 11:30 (kaffe och smörgås från kl 08.30)

Plats

Filmstaden Sergel, Hötorget, Stockholm

Kostnad och anmälan

Endast för Sveriges Tidskrifters medlemmar. Trendfrukosten är kostnadsfri, men vid avbokning senare än 10 mars eller vid oanmäld frånvaro, tar vi ut en avgift på 500 kr. Begränsat antal platser!

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    P1 Annons

    P1 Annons är ett av marknadens mest kompletta CRM- och annonsbokningssystem med stöd för försäljning i samtliga mediakanaler.

  • Annons
    Readly

    Readly erbjuder obegränsad digital tillgång till magasin och dagstidningar till ett fast månadsbelopp.

  • Annons
    Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.