fbpx

Trendfrukost: Tema digitala läsarintäkter

Zetland, TIME och FIPP logotyper med porträtt

Välkommen till Sveriges Tidskrifters årliga trendfrukost. Som vanligt gör vi en utblick och fördjupar oss i några viktiga trender eller fenomen som kan ha betydelse för vår bransch och vår tid.

I år tar vi oss an det alltid lika aktuella temat: digitala läsarintäkter. Vi har tidigare arrangerat ett antal frukostar där vi visat hur olika svenska magasin arbetar med digitala läsarintäkter. Nu lyfter vi blicken utanför Sveriges gränser.

James Hewes, FIPPJames Hewes är vd för den världsomspännande tidskriftsorganisationen FIPP. Han gör en global utblick, med särskilt fokus på digitala läsarintäkter men även andra tydliga internationella trender.

Susanna SchrobsdorffVi är stolta att kunna presentera ett högaktuellt internationellt case. Susanna Schrobsdorff från TIME Magazine berättar om deras nya intäktsmodell för medlemskap. Vi får också veta mer om arbetet och tankarna kring den mycket uppmärksammade utnämningen av Person of the Year, där Greta Thunberg var den som fick klä deras omslag 2019.

Jakob Moll, ZetlandDet danska digitala magasinet Zetland har fått uppmärksamhet för sin medlemsmodell och hur de låter läsare bli ambassadörer för deras “långsamma” journalistik. På trendfrukosten berättar medgrundaren och vd:n Jakob Moll hur Zetland jobbar med digitala intäkter och även hur de gör live-journalistik i eventform.

Hur ser det ut i Sverige? Vi avslutar Trendfrukosten ​med att ​ge en sammanfattande bild av ​hur långt svenska ​aktörer kommit när det gäller digitala intäkter. Robert Brännström, fd chefredaktör för KIT och snart digitalchef på Ekot, har på uppdrag av Sveriges Tidskrifter analyserat branschen och presenterar sina slutsatser.

Modererar gör Fredrik Wass, omvärldsbevakare på Sveriges Tidskrifter.

Varmt välkommen till Filmstaden Sergel vid Hötorget i Stockholm, torsdagen den 12 mars!

ANMÄL DIG HÄR
Datum & tid

12 mars 09.00 - 11:30 (kaffe och smörgås från kl 08.30)

Plats

Filmstaden Sergel, Hötorget, Stockholm

Gästtalare

James Hewes, vd FIPP. Susanna Schrobsdorff, Executive Editor and Senior Vice president of Partnership, TIME Magazine. Jakob Moll, medgrundare och vd, Zetland.

Kostnad och anmälan

Endast för Sveriges Tidskrifters medlemmar. Trendfrukosten är kostnadsfri, men vid avbokning senare än 10 mars eller vid oanmäld frånvaro, tar vi ut en avgift på 500 kr. Begränsat antal platser!

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.

  • Annons
    Adviser Studio

    Adviser Studio är en kreativ produktionsbyrå med kompetens inom formgivning, content, affärsutveckling och digitala medier.

  • Annons
    Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör.