Vilket ansvar har din tidskrift för vilseledande reklam?
Plats | Digitalt via Zoom |
Tid | 11 december 2024, 09:00 - 10:00 |
Pris | Exklusivt för Sveriges Tidskrifters medlemmar. Kostnadsfritt. |
I och med den alltmer digitala marknadsföringen och användandet av AI vid utformning av marknadsföringsbudskap kan medverkansansvaret hamna i nytt ljus. Till detta måste man, vare sig man vill eller inte, addera en skärpning av påföljderna som gjordes för några år sedan.
I detta webinar tittar vi närmare på tidskrifternas medverkansansvar i samband med vilseledande och otillbörliga marknadsföringsbudskap. Vi går igenom relevanta delar i marknadsföringslagen, rättspraxis och pedagogiska exempel – allt med fokus på tidskriftsbranschen. Naturligtvis kommer det att finnas tid för frågor.
Tobias Eltell är Sveriges Tidskrifters jurist. Han har arbetat med marknadsföringsrätt och är en av författarna till boken Marknadsföringsrätt (Norstedts Juridik).
Skicka gärna in era frågor i förväg så att de kan besvaras under det kommande webinariet!
Maila din fråga till elin@sverigestidskrifter.se
Modererar gör Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.
Boka här