
Efter ett grundligt arbete under året lanserar nu Sveriges Tidskrifters task force Tidskriftsbranschens riktlinjer för native advertising.
- Varför riktlinjer?
- Hur har Task Forcen arbetat?
- Hur ser riktlinjerna ut?
- Hur ska de implementeras?
Kom och hör gruppen berätta! Medverkar på frukosten gör också Reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig.
“Initiativet till att ta fram riktlinjer kom från medlemmarna själva. Vi är glada över att en så otroligt kompetent grupp ingått i vår task force. Här finns en gedigen förlagserfarenhet och bredd representerad”, säger Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.
Sveriges Tidskrifters Task force för Native Advertising:
- Thomas Eriksson (ordförande), Digitalchef, Egmont Publishing.
- Helena Holmström, Commercial Creative Director/Native Studio, Aller Media.
- Camilla Sandström, Affärsutvecklare (fd chef Creative Studio) Bonnier Tidskrifter.
- Kristofer Steneberg, Kommersiell redaktionschef, tidningen Chef.
- Fredrik Wass, Omvärldsbevakare, Sveriges Tidskrifter.
Program
08.30-09.00 Registrering och frukost
09.00-09.20 Genomgång av de nya branschriktlinjerna och hur de tagits fram, av Thomas Eriksson, Digitalchef, Egmont Publishing.
09.20-10.00 Paneldiskussion med vår task force och Reklamombudsmannen kring utvecklingen av native advertising – fördelar och fallgropar. Möjlighet att ställa frågor.
Varmt välkommen!
20 juni 08:30 - 10:00
Ny lokal pga stort intresse: WTC, Kungsbron 1. Lokal: Trade Winds, ligger i direkt anslutning till restaurangen på gatuplanet.
Anmäl dig senast den 16 juni. Antal platser begränsat. Först till kvarn...
Kostnadsfritt för medlemmar. Vi tar ut en no-show-avgift på 200 kr om man anmält sig men inte dyker upp.