Webinar om annonsering & effekt i tidskrifter
Tid | 10 maj 2023, 09:00 - 10:00 |
Pris | Kostnadsfritt. Endast för Sveriges Tidskrifters medlemmar. |
Ta chansen att lyssna på Staffan Hultén, vd och grundare av RAM som ger många värdefulla insikter kring effekten i print!
Agenda:
Reklameffekt under åren 2019-2022
Hur ser utvecklingen ut i svenska tidskrifter de senaste åren?
High Attention Recall
RAM lanserar nu ett nytt, viktigt Attention-mått för alla sina reklameffektmätningar, oavsett mediekanal. Detta nyckelresultatmått (KPI) kommer ge annonsörer värdefulla insikter om vilka individer som har High Attention och hur de påverkar resultatet av en reklamkampanj.
Med denna fördjupade kunskap kan annonsörer fokusera mer på att nå, engagera och bredda High Attention Recall-gruppen, vilket förbättrar effektiviteten och avkastningen på investeringen i deras reklamkampanjer.
Förstå effekten i print
RAM presenterar vilka faktorer som är viktiga att ta hänsyn till för att uppnå maximal effekt med annonsering när man ska bygga varumärke respektive skapa handling.
RAM är ett av världens ledande undersökningsföretag inom media med världens största referensdatabas inom kommunikation.