24 februari 2021 - Digifrukost

Så kan du vässa den digitala prenumerationsaffären – steg 2

24
feb
Så kan du vässa den digitala prenumerationsaffären – steg 2
Plats Digitalt via Zoom.
Tid 24 februari 2021, 09:00 - 10:00
Pris Kostnadsfritt för Sveriges Tidskrifters medlemmar.
Vi vet att en av de största utmaningarna för er medlemmar är att öka de digitala läsarintäkterna. Därför har vi låtit göra Nyckeltalsrapporten 2020 – Benchmark för digitala läsarintäkter, som kommer att vara utgångspunkten för den här digifrukosten.

Rapporten bygger på uppgifter från de svenska tidskriftsförlagen och på en digifrukost den 8 december presenterade  vi grunderna i rapporten. Här kan du se en inspelning av frukosten.

Den här digifrukosten är en fortsättning på det resonemanget. Vi vänder oss nu  främst till dig som har kommit en bit med digitaliseringsarbetet och som har grundläggande kunskaper kring olika nyckeltal.

Under digifrukosten kommer vi att:

  • föra resonemang kring nivåerna för de mest centrala nyckeltalen
  • gå in på hur man jobbar med dem
  • visa på vad ett datadrivet arbetssätt konkret kan betyda

Författarna till rapporten Fredrik Agrén och Lars Dahmén deltar. Dessutom får ni lyssna till Jonas Åström grundare av Recuro samt Hannes Andersson, vd  Everysport Media Group.

Modererar gör Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

Nyckeltalsrapporten har gått ut till er medlemmar men har du missat den och vill ha den kan du mejla mia@sverigestidskrifter.se

Varmt välkommen!

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

    Lyssna på Tidskriftspodden

    Lyssna här