10 feb 2026 - 13 okt 2026 - Nätverk

SoMe-nätverket för redaktioner

10
feb
SoMe-nätverket för redaktioner
Plats Vid de fysiska träffarna ses vi på Sveriges Tidskrifters kontor på Kammakargatan 7 Stockholm.
Dag 1 10 februari 2026, 10:00 - 11:30
Dag 2 21 april 2026, 10:00 - 11:30
Dag 3 9 juni 2026, 10:00 - 11:30
Dag 4 25 augusti 2026, 10:00 - 11:30
Dag 5 13 oktober 2026, 10:00 - 11:30
Pris 3995 kr:- exklusive moms
Boka här
Vill du ta din redaktions sociala medie-närvaro till nästa nivå? Då är det här nätverket för dig.

Vi befinner oss i en ombytlig tid där både målgrupper och algoritmer är i ständig rörelse. Gamla sanningar om ”vad som funkar” gäller inte längre, och det är viktigare än någonsin att hålla sig uppdaterad och våga tänka nytt. I Sveriges Tidskrifters sociala medier-nätverk tar vi oss an denna spännande utmaning tillsammans.

Nätverket vänder sig till dig som arbetar operativt med din redaktions sociala kanaler och vill utbyta tankar och insikter med andra i liknande position.

Innehållet anpassas efter deltagarnas önskemål, men skulle exempelvis kunna innefatta:
🟢 Vilka plattformar är det värt att satsa på – var hittar vi vår målgrupp?

🟢Hur kommer vi igång med det datadrivna SoMe-arbetet?

🟢Hur kan vi jobba smartare med korspublicering mellan kanaler?

🟢Paketering för sociala medier: Vad får folk att stanna upp i scrollandet – och sedan engagera sig?

🟢 Hur håller vi oss à jour med plattformarnas ständiga förändringar?

🟢 Hur kan sociala medier, sajt och nyhetsbrev stärka varandra i en kanalövergripande publikstrategi?

Fotograf: Fadi Bitar/OurMagicalStudio

Vi ses (fysiskt eller digitalt) fem gånger under året. Första träffen är fysisk på Sveriges Tidskrifters kontor, därefter bestämmer gruppen gemensamt om de övriga träffarna ska vara digitala eller fysiska.

Nätverksledare:Chris Smedbakken är analytiker på LO Mediehus, med specialinriktning på sociala medier och SEO. Hon har lång erfarenhet av datadrivet strategiarbete i olika digitala kanaler. Hon har en bakgrund som lärare och journalist, och har utöver LO Mediehus tidigare arbetat inom Schibsted och Mittmedia.

Sista bokningsdag är den ​​6 februari. Begränsat antal platser.
Först till kvarn gäller.

Boka här
Alla goda ting är tre
Tidskriftsdagarna 2026 – Tre eftermiddagar, tre teman, tre tillfällen för branschinsikter. Vi lanserar ett helt nytt koncept under våren 2026 där du väljer en, två eller tre halvdagar med värdeskapande innehåll för din yrkesroll. Alla tre dagar innehåller skarpa och inspirerande talare och panelister, case, debatter och analyser samt branschmingel med kollegor och intressanta branschaktörer.
Läs mer om programmet och anmäl dig här

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här