19 mars 2025 - Kurs

S​ju smarta arbetssätt som sätter fart på rörligt material

19
mar
S​ju smarta arbetssätt som sätter fart på rörligt material
Plats Sveriges Tidskrifter, Kammakargatan 7, 3tr Stockholm
Tid 19 mars 2025, 09:00 - 16:00
Pris 3 885:- exklusive moms
Boka här
Undersökningar visar tydligt att rörligt material fångar publikens uppmärksamhet avsevärt mer än text och bild.

Filmklipp och bildspel leder till mer engagemang likes, kommentarer och delningar. Men vilket innehåll genererar engagemang, och hur ska man få in produktionen av rörligt innehåll i en redan stressig redaktionsvardag? Kursen fokuserar inte primärt på tekniska frågor, utan på att komma igång – med hjälp av smarta arbetssätt och mottot: Keep it simple.

Ur innehållet

  • Därför gillar publiken rörligt innehåll, inte minst den yngre målgruppen
  • Vilka typer av klipp tilltalar publiken
  • Så höjer du effektivt kvaliteten på ditt rörliga innehåll
  • Så får du redaktionskollegor att sänka tröskeln för att göra klipp
  • 7 knep som sätter fart på rörligt innehåll i redaktionsvardagen

Omfattning
En heldag som varvar input i form av siffror, analyser och framför allt konkreta tips med korta övningar. Ingen utrustning behövs, förutom en mobil med kamera.

Målgrupp
Kursen riktar sig dels till dig som har ledande eller arbetsledande befattning och möjlighet att påverka det redaktionella arbetet och de som redan är ”klippfrälsta” men inte får med sig kollegorna.

Kursledare:
Herbert Neuwirth, har arbetat med tv i 18 år, bland annat på SVT, UR och i ett eget produktionsbolag. Han har också jobbat med rörligt material för digitala kanaler. Herbert är delägare i Mediamentorerna, som utbildat och stöttat redaktioner inom media sedan 1995. Han är specialiserad på audiovisuellt innehåll i redaktionsvardagen, förändringsledning och ledarskap.

Sista anmälningsdag är den ​​14 mars.
Anmälan är bindande. Antalet platser är begränsat. Först till kvarn gäller…

Boka här

Tidigare event

Visa fler äldre event
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här