Så får du din prenumerationsaffär att växa
Plats | Sveriges Tidskrifter, Kammakargatan 7, Stockholm. |
Tid | 1 juni 2022, 09:00 - 12:00 |
Pris | 2995 :- exklusive moms |
Den här kursen är för dig som har ansvar för affär, marknad eller sälj – eller har en specialistroll inom exempelvis en marknadsavdelning. De metoder du lär dig är relevanta både för B2B- och B2C-affärer och teknikerna kan användas oberoende av hur stora (eller små!) era förutsättningar är i er organisation.
KURSENS INNEHÅLL
- Att mäta och analysera sin affär för att driva tillväxt
- Hur man prioriterar olika aktiviteter med fokus på ROI
- Att skaffa nya prenumeranter via egna och betalda kanaler
- Konverteringsoptimering av flöden
- Långsiktig lojalisering av befintliga prenumeranter
- Ökning av snittintäkt genom upp-, mer- och korsförsäljning
- Agilt arbetssätt för datadriven tillväxt
- Fler möjligheter: Partnerskap, uppsökande sälj, storkunder och licensförsäljning
MÅLGRUPP
Kursen riktar sig till specialister och beslutsfattare med ansvar för prenumerationsaffärer.
KURSLEDARE
Jonas Åström, prenumerationsexpert och konsult, med erfarenhet från prenumerationsaffärer på ett 20-tal av Sveriges ledande medievarumärken.
Anton Paulsson, expert på datadriven digital marknadsföring och konvertering, med bakgrund från bland annat Dagens Nyheter och Egmont.
Sista anmälningsdag är den 24 maj. Anmälan är bindande.