4 maj 2021 - Livesänd Digifrukost

Så utvecklades de digitala läsarintäkterna under pandemiåret

4
maj
Så utvecklades de digitala läsarintäkterna under pandemiåret
Plats Vid din skärm, via Zoom.
Tid 4 maj 2021, 09:00 - 10:00
Pris Gratis för medlemmar
För andra året i rad släpper vi nu trendrapporten om digitala läsarintäkterna i tidskriftsbranschen. Rapporten bygger på granskningar av 433 magasinsajter och information från ett femtiotal svenska förlag.

I rapporten framkommer bland annat:

  • Hur det gått med intäkterna från digitala prenumerationer
  • ​Hur prissättningen utvecklats för B2B respektive konsumentmagasin
  • Frustrationen kring teknik och system är stor
  • Nu börjar pappersmagasinen avvecklas, framför allt bland B2B-titlarna

Vi inleder med att författarna till rapporten Lars Dahmén och Fredrik Agrén, konsulter HiGear, går igenom resultatet.

Efter det följer en diskussion med fokus på den frustration branschen känner kring teknik och olika system som inte håller vad de lovar.

Medverkar i diskussionen gör:
Josefin Sigedal, vd Affärsvärlden, Per Danielsson, chefredaktör Ny Teknik och Jonas Åström, prenumerationsexpert och grundare Recuro.

Trendrapporten
Hela 433 sajter från 206 medieaktörer kartlagda.
Inom kort kommer alla medlemmar i Sveriges Tidskrifter få tillgång till trendrapporten.

Varmt välkommen att anmäla dig!

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

    Lyssna på Tidskriftspodden

    Lyssna här