22 maj 2025 - Digifrukost

Så tänker de unga mediekonsumenterna

22
maj
Så tänker de unga mediekonsumenterna
Plats Digitalt via Zoom
Tid 22 maj 2025, 09:00 - 10:00
Pris Exklusivt för Sveriges Tidskrifters medlemmar. Kostnadsfritt. exklusive moms
Boka här
Vi har bjudit in Johanna Göransson från Ungdomsbarometern* som kommer att dela insikter från deras rapporter om unga. Detta som ett led i vår satsning att ge er medlemmar nycklar till hur man når unga läsare med journalistik.

Johanna Göransson är expert på ungas livsstil och konsumtion. Hon jobbar dagligen med att hjälpa företag, organisationer och myndigheter att förstå sig på den unga generationen och hur man når ut till dem.


Johanna kommer bland annat prata om:

  • Intressen, identiteter och ambitioner som definierar dagens ungdomsgeneration
  • Unga och sociala medier
  • Hur ungdomarnas medievanor förändrats över tid och vilka ungdomar som läser tidskrifter idag jämfört med för15 år sedan
  • Var unga upptäcker nya saker och hur de söker information

Som vanligt är alla deltagare välkomna att ställa frågor. Önskar du ställa frågor i förväg till Johanna kan du mejla mia@sverigestidskrifter.se

Modererar gör Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

*Ungdomsbarometern är Sveriges ledande analysföretag när det kommer till att kartlägga attityder och beteendemönster bland svenska ungdomar.

Varmt välkommen att anmäla dig!

Boka här
GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här