1 februari 2019 -
Digifrukost
Så skapar vi premiumtjänster som läsarna vill betala för!
1
feb
Plats | Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm. |
Tid | 1 februari 2019, 9.00 (fika från 8.30) - 10.00 |
Pris | Endast för medlemmar. Kostnadsfritt men vi tar ut en No-show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte dyker upp. |
En huvudfråga för branschen är hur vi ska öka intäkterna. Under 2019 kommer Sveriges Tidskrifter ha ett särskilt fokus på digitala läsarintäkter. Nästa digifrukost är först ut på temat.
Vi har bjudit in magasinet Market som kommer att berätta om hur de har jobbat med sitt premiummaterial och metoderna för att konvertera läsare till betalande prenumeranter.
- Därför satsar vi på premiumtjänster.
- Så fungerar vår digitala premiumtjänst.
- Det avgör vad vi ska låsa in.
- Så vet vi vad läsarna vill ha.
- Lärdomar, misstag och konkreta tips.
Kom och lyssna på Pontus Edman, redaktionschef och Susan Garpensund, digital strateg.
Mer om…
Market som vänder sig till hela detaljhandeln, ges ut av Hakon Media. Varumärket använder sig av i fler olika kanaler:
- market.se med nyheter samt premiumtjänster. Förra året blev sajten nominerad i Tidskriftsprisets kategori Årets digitala tidskrift.
- Market Magasin som du får gratis om du registrerar dig, ges ut 6 nr per år.
- Dagligt nyhetsbrev.
- Podcast.
- Shop med rapporter och undersökningar.