1 februari 2019 - Digifrukost

Så skapar vi premiumtjänster som läsarna vill betala för!

1
feb
Så skapar vi premiumtjänster som läsarna vill betala för!
Plats Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.
Tid 1 februari 2019, 9.00 (fika från 8.30) - 10.00
Pris Endast för medlemmar. Kostnadsfritt men vi tar ut en No-show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte dyker upp.:- exklusive moms
En huvudfråga för branschen är hur vi ska öka intäkterna. Under 2019 kommer Sveriges Tidskrifter ha ett särskilt fokus på digitala läsarintäkter. Nästa digifrukost är först ut på temat.

Vi har bjudit in magasinet Market som kommer att berätta om hur de har jobbat med sitt premiummaterial och metoderna för att konvertera läsare till betalande prenumeranter.

  • Därför satsar vi på premiumtjänster.
  • Så fungerar vår digitala premiumtjänst.
  • Det avgör vad vi ska låsa in.
  • Så vet vi vad läsarna vill ha.
  • Lärdomar, misstag och konkreta tips.

Kom och lyssna på  Pontus Edman, redaktionschef och Susan Garpensund, digital strateg.

Mer om…

Market som vänder sig till hela detaljhandeln, ges ut av Hakon Media. Varumärket använder sig av i fler olika kanaler:

  • market.se med nyheter samt premiumtjänster. Förra året blev sajten nominerad i Tidskriftsprisets kategori Årets digitala tidskrift.
  • Market Magasin som du får gratis om du registrerar dig, ges ut 6 nr per år.
  • Dagligt nyhetsbrev.
  • Podcast.
  • Shop med rapporter och undersökningar.
Så når du den svårflörtade unga målgruppen
Inspireras av 13 tips från experten, hur danska Zetland lyckats nå unga lyssnare samt exempel på tre internationella titlar som haft framgång hos yngre läsare.
Läs vår stora guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här