Så skapar vi premiumtjänster som läsarna vill betala för!

FULLBOKAT!

Presentation för nedladdning

En huvudfråga för branschen är hur vi ska öka intäkterna. Under 2019 kommer Sveriges Tidskrifter ha ett särskilt fokus på digitala läsarintäkter. Nästa digifrukost är först ut på temat.

Vi har bjudit in magasinet Market som kommer att berätta om hur de har jobbat med sitt premiummaterial och metoderna för att konvertera läsare till betalande prenumeranter.

  • Därför satsar vi på premiumtjänster.
  • Så fungerar vår digitala premiumtjänst.
  • Det avgör vad vi ska låsa in.
  • Så vet vi vad läsarna vill ha.
  • Lärdomar, misstag och konkreta tips.

Kom och lyssna på  Pontus Edman, redaktionschef och Susan Garpensund, digital strateg.

Anmäl dig här!

Mer om…

Market som vänder sig till hela detaljhandeln, ges ut av Hakon Media. Varumärket använder sig av i fler olika kanaler:

  • market.se med nyheter samt premiumtjänster. Förra året blev sajten nominerad i Tidskriftsprisets kategori Årets digitala tidskrift.
  • Market Magasin som du får gratis om du registrerar dig, ges ut 6 nr per år.
  • Dagligt nyhetsbrev
  • Podcast
  • Shop med rapporter och undersökningar.

Anmäl dig här

Datum & tid

1 februari 9.00-10.00 (fika från 8.30).

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Gäster

Pontus Edman, redaktionschef och Susan Garpensund, digital strateg på Market.

Kostnad

Endast för medlemmar. Kostnadsfritt men vi tar ut en No-show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • Annons
    Aller

    Aller Tryck A/S är ett modernt rulloffsettryckeri som ligger i Köpenhamn. Tryckeriet är helt anpassat för att trycka veckotidningar och tidskrifter till den Skandinaviska marknaden.

  • Annons
    Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.