31 mars 2020 - Digifrukost

Så reklammärker du i digitala kanaler! INSTÄLLD

31
mar
Så reklammärker du i digitala kanaler! INSTÄLLD
Plats Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm
Tid 31 mars 2020, 09:00 (fika från 8.30) - 10:00
Pris Kostnadsfritt för medlemmar i Sveriges Tidskrifter. Vi tar ut en avgift på 300 kr om du inte avbokat vid frånvaro.
DIGIFRUKOSTEN ÄR INSTÄLLD. Vi räknar med att arrangera den längre fram. Återkommer med nytt datum.

Vad krävs för att göra rätt i digitala kanaler som publicist?

Vi har bjudit in Reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig som berättar om vad som gäller för dig som publicist när du ska märka reklam i digitala kanaler.

Dessutom får du träffa journalisterna Julia Lundin och Yasmine Winberg från Resumé, som i en granskning testat praxis kring reklammärkning i sociala kanaler. De anmälde till och med sin chef Fredrik Svedjetun till RO för att han marknadsfört Resumés event i sina privata sociala kanaler. Blev han friad eller fälld?

Kom och lyssna på Julia och Yasmine som inleder med att berätta om sin granskning.

  • Därför gjorde vi den här granskningen
  • Så här gick vi till väga
  • Det här överraskade oss
  • Våra viktigaste insikter

Elisabeth Trotzig berättar om vad man bör tänka på när det görs reklam i digitala medier.

  • Det här räknas som reklam
  • Så bör du märka reklamen
  • Vad innebär Kissie-domen?
  • Stämmer RO:s beslut överens med domstolens praxis?
  • Här är det lättast att gå fel
  • Viktigaste råden till publicister

Vi avslutar med en paneldiskussion om hur branschen mår när det gäller reklammärkning i digitala kanaler.

Sveriges Tidskrifters omvärldsbevakare Fredrik Wass modererar.

Varmt välkommen!

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

    Lyssna på Tidskriftspodden

    Lyssna här