Så reklammärker du i digitala kanaler! INSTÄLLD
Plats | Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm |
Tid | 31 mars 2020, 09:00 (fika från 8.30) - 10:00 |
Pris | Kostnadsfritt för medlemmar i Sveriges Tidskrifter. Vi tar ut en avgift på 300 kr om du inte avbokat vid frånvaro. |
Vad krävs för att göra rätt i digitala kanaler som publicist?
Vi har bjudit in Reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig som berättar om vad som gäller för dig som publicist när du ska märka reklam i digitala kanaler.
Dessutom får du träffa journalisterna Julia Lundin och Yasmine Winberg från Resumé, som i en granskning testat praxis kring reklammärkning i sociala kanaler. De anmälde till och med sin chef Fredrik Svedjetun till RO för att han marknadsfört Resumés event i sina privata sociala kanaler. Blev han friad eller fälld?
Kom och lyssna på Julia och Yasmine som inleder med att berätta om sin granskning.
- Därför gjorde vi den här granskningen
- Så här gick vi till väga
- Det här överraskade oss
- Våra viktigaste insikter
Elisabeth Trotzig berättar om vad man bör tänka på när det görs reklam i digitala medier.
- Det här räknas som reklam
- Så bör du märka reklamen
- Vad innebär Kissie-domen?
- Stämmer RO:s beslut överens med domstolens praxis?
- Här är det lättast att gå fel
- Viktigaste råden till publicister
Vi avslutar med en paneldiskussion om hur branschen mår när det gäller reklammärkning i digitala kanaler.
Sveriges Tidskrifters omvärldsbevakare Fredrik Wass modererar.
Varmt välkommen!