
Sociala medier innebär fantastiska möjligheter att kommunicera, både med dem som redan gillar varumärket och nya bekantskaper. Denna intensivkurs fokuserar på de möjligheter och funktioner som sociala medier erbjuder för att nå ut med sitt redaktionella innehåll.
Kursen inleds med en genomgång av trender och hur de sociala kanalerna utvecklats över tid.
Kursen innehåller också:
- Kunskap kring hur marknadsföring används inom de vanligaste digitala kanalerna
- Bedöma och mäta era insatser i sociala medier
- Arbeta strategiskt med att skapa innehåll som går från att engagera till att konvertera
- Förstå vikten av att kombinera innehåll och budget för räckvidd
- Konsten att bygga en story kring ditt varumärke
- Värderingsdriven kommunikation
Den 17 mars kl 09:00 - 12:00
Digital kurs via Zoom
Hanaw Rashid, digital strateg. Hanaw har arbetat med digital kommunikation i över 10 år. Hon är en van föreläsare och figurerar flitigt i media, bland annat som digital strateg på TV4 Nyhetsmorgon och Sveriges Radio. Hon leder även kurser på Berghs.
För medlemmar: 2 500 kr exkl moms. Ej medlem: 3 100 kr exkl moms.
Anmälan är bindande