17 mars 2021 - Digital Kurs

Så når du ut med ditt redaktionella innehåll i sociala medier

17
mar
Så når du ut med ditt redaktionella innehåll i sociala medier
Plats Digital kurs via zoom.
Tid 17 mars 2021, 09:00 - 12:00
Pris För medlemmar: 2 500 kr. Ej medlem: 3 100 kr.
Sociala medier innebär fantastiska möjligheter att kommunicera, både med dem som redan gillar varumärket och nya bekantskaper. Denna ​intensivkurs fokuserar på de möjligheter och funktioner som sociala medier erbjuder för att nå ut med sitt redaktionella innehåll.


Kursen inleds med en genomgång av trender och hur de sociala kanalerna utvecklats över tid.

Kursen innehåller också:

  • Kunskap kring hur marknadsföring används inom de vanligaste digitala kanalerna.
  • Bedöma och mäta era insatser i sociala medier.
  • Arbeta strategiskt med att skapa innehåll som går från att engagera till att konvertera.
  • Förstå vikten av att kombinera innehåll och budget för räckvidd.
  • Konsten att bygga en story kring ditt varumärke.
  • Värderingsdriven kommunikation.

Kursledare: Hanaw Rashid, digital strateg. Hanaw har arbetat med digital kommunikation i över 10 år. Hon är en van föreläsare och figurerar flitigt i media, bland annat som digital strateg på TV4 Nyhetsmorgon och Sveriges Radio. Hon leder även kurser på Berghs.

Välkommen till branschens största evenemang 2024!
Vi arrangerar Tidskriftsdagen och Tidskriftsgalan den 23 oktober. Som besökare får du en inspirerande och värdeskapande dag och en stjärnspäckad festfylld galakväll med prisutdelning. Vi ses på Cirkus i Stockholm.
Läs mer om årets program

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här