17 mars 2021 - Digital Kurs

Så når du ut med ditt redaktionella innehåll i sociala medier

17
mar
Så når du ut med ditt redaktionella innehåll i sociala medier
Plats Digital kurs via zoom.
Tid 17 mars 2021, 09:00 - 12:00
Pris För medlemmar: 2 500 kr. Ej medlem: 3 100 kr.:- exklusive moms
Sociala medier innebär fantastiska möjligheter att kommunicera, både med dem som redan gillar varumärket och nya bekantskaper. Denna ​intensivkurs fokuserar på de möjligheter och funktioner som sociala medier erbjuder för att nå ut med sitt redaktionella innehåll.


Kursen inleds med en genomgång av trender och hur de sociala kanalerna utvecklats över tid.

Kursen innehåller också:

  • Kunskap kring hur marknadsföring används inom de vanligaste digitala kanalerna.
  • Bedöma och mäta era insatser i sociala medier.
  • Arbeta strategiskt med att skapa innehåll som går från att engagera till att konvertera.
  • Förstå vikten av att kombinera innehåll och budget för räckvidd.
  • Konsten att bygga en story kring ditt varumärke.
  • Värderingsdriven kommunikation.

Kursledare: Hanaw Rashid, digital strateg. Hanaw har arbetat med digital kommunikation i över 10 år. Hon är en van föreläsare och figurerar flitigt i media, bland annat som digital strateg på TV4 Nyhetsmorgon och Sveriges Radio. Hon leder även kurser på Berghs.

GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här