3 juni 2021 - Digital Kurs

Så når du ut med ditt redaktionella innehåll i sociala medier

3
jun
Så når du ut med ditt redaktionella innehåll i sociala medier
Plats Digital kurs
Tid 3 juni 2021, 09.00 - 12.00
Pris För medlemmar: ​2 ​500 kr exkl moms. Ej medlem: ​3 100 kr exkl moms.
En grundkurs i hur man använder sociala medier för att nå ut med sitt innehåll.

Sociala medier innebär fantastiska möjligheter att kommunicera, både med dem som redan gillar varumärket och nya bekantskaper. Denna ​intensivkurs fokuserar på de möjligheter och funktioner som sociala medier erbjuder för att nå ut med sitt redaktionella innehåll.

Kursen inleds med en genomgång av trender och hur de sociala kanalerna utvecklats över tid.

Kursen innehåller också:

  • Kunskap kring hur marknadsföring används inom de vanligaste digitala kanalerna
  • Bedöma och mäta era insatser i sociala medier
  • Arbeta strategiskt med att skapa innehåll som går från att engagera till att konvertera
  • Förstå vikten av att kombinera innehåll och budget för räckvidd
  • Konsten att bygga en story kring ditt varumärke
  • Värderingsdriven kommunikation

​”Fick med mig mer tips och trix än vad jag hade väntat mig.”

”Mycket inspirerande med ny information och bra exempel!”

KURSLEDARE
Hanaw Rashid, digital strateg.
Hanaw har arbetat med digital kommunikation i över 10 år. Hon är en van föreläsare och figurerar flitigt i media, bland annat som digital strateg på TV4 Nyhetsmorgon och Sveriges Radio. Hon leder även kurser på Berghs.

OSA
Sista anmälningsdag är den 25 maj. Anmälan är bindande.

Tidigare event

Visa fler äldre event
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här