15 juni 2021 - Livesänd Digifrukost

Så kan e-handel stärka magasinsaffären

15
jun
Så kan e-handel stärka magasinsaffären
Plats Vid din skärm via Zoom
Tid 15 juni 2021, 09:00 - 10:00
Pris Kostnadsfritt för medlemmar
En trend i magasinsbranschen är att satsa på e-handel. Fler stora förlag har gjort förvärv av e-handelsföretag och även mindre aktörer och titlar har kopplat e-handel till magasinsaffären. Det vill vi tittar närmare på.

Vi har bjudit in representanter från tre olika förlag som kommer berätta om:

  • Därför satsar vi på e-handel som en del i magasinsaffären
  • Det här är de största utmaningarna
  • Så här går det
  • Tips till er som funderar på att börja arbeta med e-handel eller vill utveckla den befintliga

Välkommen att anmäla dig för att lyssna till:
Anders Holm, chefredaktör Fiskejournalen. De är i sammanhanget en mindre aktör, som för drygt år sedan startade en e-handel kopplat till magasinet.

Estelle Ejdeholm, affärsområdeschef, Story House Egmont. Egmont är huvud- och delägare av några av Nordens största och snabbast växande e-handels-verksamheter där Bagaren & Kocken, Outnorth och Royal Design är några exempel.

Fredrik Blomqvist, koncerndirektör E-commerce, Aller media. Idag består förlagets e-handelsverksamhet av det senaste tillskottet Myperfectday.se, sajten Skapamer, som förvärvades 2019 och Allas shop. Målet är att e-handelsverksamheten ska växa de kommande åren.

Moderator är Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

Tidigare event

Visa fler äldre event
Välkommen till branschens största evenemang 2024!
Vi arrangerar Tidskriftsdagen och Tidskriftsgalan den 23 oktober. Som besökare får du en inspirerande och värdeskapande dag och en stjärnspäckad festfylld galakväll med prisutdelning. Vi ses på Cirkus i Stockholm.
Läs mer om årets program och anmäl dig här

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här