15 juni 2021 - Livesänd Digifrukost

Så kan e-handel stärka magasinsaffären

15
jun
Så kan e-handel stärka magasinsaffären
Plats Vid din skärm via Zoom
Tid 15 juni 2021, 09:00 - 10:00
Pris Kostnadsfritt för medlemmar
En trend i magasinsbranschen är att satsa på e-handel. Fler stora förlag har gjort förvärv av e-handelsföretag och även mindre aktörer och titlar har kopplat e-handel till magasinsaffären. Det vill vi tittar närmare på.

Vi har bjudit in representanter från tre olika förlag som kommer berätta om:

  • Därför satsar vi på e-handel som en del i magasinsaffären
  • Det här är de största utmaningarna
  • Så här går det
  • Tips till er som funderar på att börja arbeta med e-handel eller vill utveckla den befintliga

Välkommen att anmäla dig för att lyssna till:
Anders Holm, chefredaktör Fiskejournalen. De är i sammanhanget en mindre aktör, som för drygt år sedan startade en e-handel kopplat till magasinet.

Estelle Ejdeholm, affärsområdeschef, Story House Egmont. Egmont är huvud- och delägare av några av Nordens största och snabbast växande e-handels-verksamheter där Bagaren & Kocken, Outnorth och Royal Design är några exempel.

Fredrik Blomqvist, koncerndirektör E-commerce, Aller media. Idag består förlagets e-handelsverksamhet av det senaste tillskottet Myperfectday.se, sajten Skapamer, som förvärvades 2019 och Allas shop. Målet är att e-handelsverksamheten ska växa de kommande åren.

Moderator är Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

Tidigare event

Visa fler äldre event

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

    Lyssna på Tidskriftspodden

    Lyssna här