
“Vi behöver hitta sätt att öka de digitala läsarintäkterna”, är det återkommande svaret vi får från er medlemmar, då vi frågar om era största utmaningar.
Därför har vi låtit göra: Nyckeltalsrapporten 2020 – Benchmark för digitala läsarintäkter, som kommer att vara utgångspunkten för den här Digifrukosten. Rapporten bygger på uppgifter från de svenska tidskriftsförlagen.
Digifrukosten vänder sig till dig som är i början av digitaliseringsarbetet. Fokus ligger på de grundläggande delarna av rapporten.
För dig som kommit längre planerar vi en Digifrukost i början av nästa år där vi fokuserar på mer komplexa resonemang, till exempel kring nivåer på nyckeltal.
Lars Dahmén, en av författarna till rapporten, inleder Digifrukosten.
Du får veta mer om;
- Vad som är centralt för att skapa en framgångsrik digital läsaraffär
- Vilka magasinsbranschens nya nyckeltal är
- Exempel på hur du kan använda nyckeltal i det redaktionella arbetet
Vi har också bjudit in Daniel Kjellberg, chefredaktör Råd & Rön, Kalle Anrell, chefredaktör Telekom idag och Unn Edberg, publisher Vi Media som kommer att svara på frågor om hur de arbetar med nyckeltal.
Inför Digifrukosten mejlar vi ut Nyckeltalsrapporten 2020 till alla anmälda.
Varmt välkommen att anmäla dig.
Den 8 december kl 9.00-10.00.
Digitalt via Zoom. Du får en länk till sändningen då du anmäler dig samt 30 minuter innan start.
Lars Dahmén och Fredrik Agrén, HiGear. Daniel Kjellberg, chefredaktör Råd & Rön, Kalle Anrell, chefredaktör Telekom idag och Unn Edberg publisher Vi Media. Moderator: Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.
Digifrukosten är grundläggande och vänder sig till dig som är i början av digitaliseringsarbetet.
Anmäl dig senast kl 8.15 den 8 december. Kostnadsfritt för Sveriges Tidskrifters medlemmar.