fbpx

Så kan du skapa en digital läsaraffär

“Vi behöver hitta sätt att öka de digitala läsarintäkterna”, är det återkommande svaret vi får från er medlemmar, då vi frågar om era största utmaningar.

Därför har vi låtit göra: Nyckeltalsrapporten 2020Benchmark för digitala läsarintäkter, som kommer att vara utgångspunkten för den här Digifrukosten. Rapporten  bygger på uppgifter från de svenska tidskriftsförlagen.

Digifrukosten vänder sig till dig som är i början av digitaliseringsarbetet. Fokus ligger på de grundläggande delarna av rapporten.

För dig som kommit längre planerar vi en Digifrukost i början av nästa år där vi fokuserar på mer komplexa resonemang, till exempel kring nivåer på nyckeltal.

Lars Dahmén, en av författarna till rapporten, inleder Digifrukosten.

Du får veta mer om;

  • Vad som är centralt för att skapa en framgångsrik digital läsaraffär
  • Vilka magasinsbranschens nya nyckeltal är
  • Exempel på hur du kan använda nyckeltal i det redaktionella arbetet

Vi har också bjudit in Daniel Kjellberg, chefredaktör Råd & Rön, Kalle Anrell, chefredaktör Telekom idag och Unn Edberg, publisher Vi Media som kommer att svara på frågor om hur de arbetar med nyckeltal.

Inför Digifrukosten mejlar vi ut  Nyckeltalsrapporten 2020 till alla anmälda.

Varmt välkommen att anmäla dig.

Datum & tid

Den 8 december kl 9.00-10.00.

Plats

Digitalt via Zoom. Du får en länk till sändningen då du anmäler dig samt 30 minuter innan start.

Medverkande:

Lars Dahmén och Fredrik Agrén, HiGear. Daniel Kjellberg, chefredaktör Råd & Rön, Kalle Anrell, chefredaktör Telekom idag och Unn Edberg publisher Vi Media. Moderator: Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

Målgrupp

Digifrukosten är grundläggande och vänder sig till dig som är i början av digitaliseringsarbetet.

Anmälan och kostnad

Anmäl dig senast kl 8.15 den 8 december. Kostnadsfritt för Sveriges Tidskrifters medlemmar.

Anmäl dig här

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • Annons
    P1 Prenumeration

    PositionEtt AB är ett företag som under många år utvecklat och levererat P1 Prenumeration till tidningsförlag.

  • Annons
    Flowy

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.