

FULLBOKAT! MEJLA mia@sverigestidskrifter.se FÖR KÖPLATS.
Facebook, instagram, podd, blogg, video, nyhetsbrev, tidning, sajt, event…
Vad krävs för att få bra utdelning när du publicerar i olika kanaler?
Vi har bjudit in två publicister med koll. De berättar om hur de arbetar och delar med sig av tips.
Bland annat tar de upp:
- Hur de prioriterar och värderar olika kanaler.
- När och varför de väljer att addera kanaler till varumärket.
- Vilka kanaler som skapar intäkter.
Inleder gör Sara Grundberg, ansvarig utgivare på den nya multiplattformen Baaam från Aller media.
Sedan får vi lyssna på när Mattias Kristiansson, grundare och utgivare av magasinet VEGO, intervjuas av Fredrik Wass, Sveriges Tidskrifters omvärldsbevakare.
Det kommer att finnas tid för frågor.
Mer om…
Baaam lanserades i februari 2017 och de beskriver sig själva som “en mobil, social och digital medietjänst som inspirerar och engagerar användarna där de är och helt på deras villkor”. Användarna är kvinnor i ålderns 20-35 år.
VEGO grundades av Mattias Kristiansson 2014. Det första numret gavs enbart ut digitalt men sedan andra utgåvan ges VEGO även ut i tryckt form. År 2016 var upplagan 17500. ex och hade då växt med drygt 40 % sedan året innan. Kanalerna har sedan starten blivit allt fler.
15 november 09:00 - 10.00 (Mingel och fika från kl 8.30)
Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm
Sara Grundberg, ansvarig utgivare, BAAAM (Aller media), Mattias Kristiansson, ansvarig utg. & chefred. VEGO.
OBS! Begränsat antal platser. Anmälan i mån av plats senast 10 nov.
Kostnadsfritt för Sveriges Tidskrifters medlemmar. Vi tar ut en no-show-avgift på 200 kr om du anmäler dig men inte dyker upp.