fbpx

Så kan du tjäna nya pengar på befintligt material!

auto motor & sport har genom tjänsten Readly exclusive börjat publicera nischade digitalmagasin med till största delen befintligt material.

“På så vis kan vi tjäna ”nya” pengar på gammalt material och göra tidningar som inte skulle bära sig i tryckt upplaga i tidningshandeln”, säger chefredaktör Alrik Söderlind.

Låter det intressant? Då ska du komma till vår Digifrukost så får du veta mer.

  • Därför valde auto motor & sport att testa tjänsten.
  • Den här arbetsinsatsen har det krävt för redaktionen.
  • Detta bör man tänka på då man ska återanvända redaktionellt material.
  • Så här går processen till om man vill använda Readlys tjänst.
  • Och slutligen, så här ser affärsmodellen och lönsamheten ut.

 

Varmt välkommen!

Anmäl dig här

Datum & tid

14 november 09:00 - 10.00 (mingel & fika från kl 8.30)

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Gäster

Alrik Söderlind, chefredaktör auto motor & sport och Daniel Hamrin, content manager på Readly.

Kostnad

Frukosten är kostnadsfri för medlemmar men vi tar ut en No-show-avgift på 200 kr om du anmält dig men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    P1 Prenumeration

    PositionEtt AB är ett företag som under många år utvecklat och levererat P1 Prenumeration till tidningsförlag.