
auto motor & sport har genom tjänsten Readly exclusive börjat publicera nischade digitalmagasin med till största delen befintligt material.
“På så vis kan vi tjäna ”nya” pengar på gammalt material och göra tidningar som inte skulle bära sig i tryckt upplaga i tidningshandeln”, säger chefredaktör Alrik Söderlind.
Låter det intressant? Då ska du komma till vår Digifrukost så får du veta mer.
- Därför valde auto motor & sport att testa tjänsten.
- Den här arbetsinsatsen har det krävt för redaktionen.
- Detta bör man tänka på då man ska återanvända redaktionellt material.
- Så här går processen till om man vill använda Readlys tjänst.
- Och slutligen, så här ser affärsmodellen och lönsamheten ut.
Varmt välkommen!
14 november 09:00 - 10.00 (mingel & fika från kl 8.30)
Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm
Alrik Söderlind, chefredaktör auto motor & sport och Daniel Hamrin, content manager på Readly.
Frukosten är kostnadsfri för medlemmar men vi tar ut en No-show-avgift på 200 kr om du anmält dig men inte dyker upp.