
Över tusen deltagare och ett stort antal sponsorer och talare från hela världen skulle inom några dagar inta Waterfront i Stockholm. Då svepte larmrapporterna om coronakrisen in över landet och allt fler möten och event ställdes in eller flyttades fram. IDG valde i detta läge att snabbt tänka om och digitalisera allt.
Anmäl dig för att lyssna på när Angelica Vahdani Eldebrink, Alexandra Appelqvist och Anders Engström berättar om hur det gick till när IDG, i motsats till så många andra, valde att köra sitt event.
- Vad har varit den största utmaningen?
- Vad förlorade respektive vann eventet på att heldigitaliseras?
- Tekniska lösningar?
- Hur har responsen från besökare, sponsorer och talare varit?
Moderator är Fredrik Wass från Sveriges Tidskrifter.
Sveriges Tidskrifter sänder Digifrukosten via tjänsten Zoom och du kan delta via nätet samt ställa frågor direkt i eventets chattrum.
Varmt välkommen att anmäla dig!
Mer om…
Webbdagarna är IDG:s stora event om digitala affärer som hålls varje år i Stockholm och Göteborg med olika program i varje stad. Det vänder sig bland annat till yrkesgrupper som marknadsförare, affärsutvecklare, företagsledning, entreprenörer, webb/online-ansvariga.
Eventet i Stockholm startades 2005 av tidskriften Internetworld, två år senare startades Webbdagarna även i Göteborg.
27 mars kl 9.00-10.00
Vid din skärm
Alexandra Appelqvist, Event Manager Webbdagarna och Computer Sweden, Anders Engström, Head of Conversion and Innovation Management, Angelica Vahdani Eldebrink, Program Creator @ Webbdagarna & Event manager Custom Event Services, Moderator: Fredrik Wass, Sveriges Tidskrifter.
Du får en länk till livesändningen i bekräftelsemejlet efter anmälan samt i ett mejl kl 8.45 på fredagen.
Osa senast kl 8.00 på fredag