9 juni 2022 - Livesänd Digifrukost

Så har de digitala läsarintäkterna utvecklats under året

9
jun
Så har de digitala läsarintäkterna utvecklats under året
Tid 9 juni 2022, 09:00 - 10:00
Pris kostnadsfritt för Sveriges Tidskrifters medlemmar

 

För tredje året i rad släpper vi Trendrapporten om digitala läsarintäkter i tidskriftsbranschen. Rapporten bygger på 490 magasinssajter från 252 olika utgivare. Kartläggningen har gjorts under februari-april 2022.

Inleder gör Lars Dahmén och Fredrik Agrén från HiGear, som sammanställt rapporten. De går igenom de viktigaste trenderna och förändringarna över tid.

​Du får bland annat veta mer om:

  • vilken typ av ​magasin som lyckas bäst med de digitala läsarintäkterna
  • på vilket sätt prissättningen och prenumerations-erbjudanden förändrats under året

i vilken utsträckning Readly används av magasinen

Vi har också bjudit in Sanna Rayman, chefredaktör på Altinget och James Savage, CEO & publisher på The Local, som utifrån Trendrapporten svara på frågor om hur de arbetar med digitala läsarintäkter.

Modererar gör Kerstin Neldvd Sveriges Tidskrifter.

Medlemmar i Sveriges Tidskrifter får tillgång till Trendrapporten i samband med Digifrukosten.

Varmt välkommen att anmäla dig!

Tidigare event

Visa fler äldre event
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här