Så har de digitala läsarintäkterna utvecklats under året
Tid | 9 juni 2022, 09:00 - 10:00 |
Pris | kostnadsfritt för Sveriges Tidskrifters medlemmar |
För tredje året i rad släpper vi Trendrapporten om digitala läsarintäkter i tidskriftsbranschen. Rapporten bygger på 490 magasinssajter från 252 olika utgivare. Kartläggningen har gjorts under februari-april 2022.
Inleder gör Lars Dahmén och Fredrik Agrén från HiGear, som sammanställt rapporten. De går igenom de viktigaste trenderna och förändringarna över tid.
Du får bland annat veta mer om:
- vilken typ av magasin som lyckas bäst med de digitala läsarintäkterna
- på vilket sätt prissättningen och prenumerations-erbjudanden förändrats under året
i vilken utsträckning Readly används av magasinen
Vi har också bjudit in Sanna Rayman, chefredaktör på Altinget och James Savage, CEO & publisher på The Local, som utifrån Trendrapporten svara på frågor om hur de arbetar med digitala läsarintäkter.
Modererar gör Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.
Medlemmar i Sveriges Tidskrifter får tillgång till Trendrapporten i samband med Digifrukosten.
Varmt välkommen att anmäla dig!