16 april 2024 - Digifrukost

Så har de digitala läsarintäkterna utvecklats under året

16
apr
Så har de digitala läsarintäkterna utvecklats under året
Plats Digitalt via Zoom
Tid 16 april 2024, 09:00 - 10:00
Pris Exklusivt för Sveriges Tidskrifters medlemmar. Kostnadsfritt.
För femte året i rad släpper vi Trendrapporten över digitala läsarintäkter i tidskriftsbranschen. Rapporten bygger på ett stort antal intervjuer samt en kartläggning av över 500 magasinssajter! Kartläggningen har gjorts under mars och april 2024.

Här lyfts trenderna fram kring de digitala läsarintäkterna – och de totala intäkterna summeras för hela branschen.

Rapporten tar upp frågor som:

  • Hur har paketering och priser förändrats i år?
  • Hur ser de vanligaste rabatterbjudandena ut?
  • Hur verkar det gå med styckeköp?

Lars Dahmén och Fredrik Agrén från HiGear, som sammanställt rapporten, inleder med en genomgång av årets spaningar.

Vi har också bjudit in Magnus Wassen, affärsutveckling och webb OK Förlaget, Sanna Rayman, chefredaktör Altinget och Ulf Bodin, Head of Sports Media Better Collective Sweden. 
Utifrån rapporten svarar de på frågor om hur de arbetar med digitala läsarintäkter.

Trendrapporten kommer att finnas för nedladdning efter Digifrukosten.

Varmt välkommen att anmäla dig!

Tidigare event

Visa fler äldre event
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här