7 maj 2025 - Digifrukost

Så har de digitala läsarintäkterna och de viktigaste nyckeltalen utvecklats

7
maj
Så har de digitala läsarintäkterna och de viktigaste nyckeltalen utvecklats
Plats Digitalt via Zoom
Tid 7 maj 2025, 09:00 - 10:00
Pris Exklusivt för Sveriges Tidskrifters medlemmar. Kostnadsfritt.:- exklusive moms
Boka här
För sjätte året i rad släpper vi Trendrapporten. Nytt för i år är ​att vi har ​slagit ihop Trendrapporten med Nyckeltalsrapporten till en rapport.

Lars Dahmén och Fredrik Agrén från HiGear, som sammanställt rapporten, inleder med en genomgång.

Bland annat går de in på:
– Hur paketering och priser förändrats i år?
– Hur de vanligaste rabatterbjudandena ser ut?
– Hur det går med styckeköp?​

När det gäller nyckeltal kommer främst inflöde/acqusition och churn (avhopp) belysas.

Vi har som vanligt bjudit in några medlemmar som berättar om hur de arbetar med digitala läsarintäkter och/eller nyckeltal. Denna gång är det Anna Wetterhall, redaktionell utvecklingsansvarig LRF Media, James Savage, publisher The Local, Martin Hammarström, chefredaktör Revisionsvärlden och Mona Johansson, redaktionell direktör Nordiske Medier som delar sina erfarenheter.

Trendrapporten kommer att finnas för nedladdning efter Digifrukosten.

Varmt välkommen att anmäla dig!       

Boka här

Tidigare event

Visa fler äldre event
GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här