Så gör de som lyckas med journalistiken digitalt
Plats | Sveriges Tidskrifter, Kammakargatan 7, 3tr Stockholm |
Tid | 20 november 2024, 09:00 - 16:00 |
Pris | Halvdag (förmiddag): 2 800 kr. Heldag: 3 500 kr. |
Tolv grepp som vässar den digitala journalistiken
Jonas Elgh från Mediamentorerna har tittat på dem som lyckats bäst med sin digitala journalistik och går här igenom 12 framgångsfaktorer.
Kursens innehåll
- Så har publikens beteenden förändrats och så påverkas journalistiken
- De viktigaste skillnaderna mellan att skapa journalistik för publik i print och digitalt
- Rutinerna som behöver förändras och utvecklas
- Verktygen du behöver för att förflytta redaktionens fokus
- Så håller du i förändringarna
På förmiddagen får du höra hela analysen och se exempel på vad som lyckas bäst och varför.
Under eftermiddagen får du stöd och vägledning kring hur du ska kunna använda analysen på din egen arbetsplats och produkt.
Du kan välja hel- eller halvdag (förmiddag).
Målgrupp
Kursen riktar sig i första hand till dig som har ledande eller arbetsledande befattning och möjlighet att påverka det redaktionella arbetet.
Kursledare
Jonas Elgh är delägare i Mediamentorerna, som utbildat och stöttat redaktioner och ledare inom media sedan 1995. Jonas arbetade i femton år med att bygga upp Svenska Dagbladets digitala journalistik och har sedan 2015 varit en del av Mediamentorernas team. Jonas är specialiserad på digital journalistik och det ledarskap den kräver för att lyckas.
Sista anmälningsdag är den 6 november. Anmälan är bindande.
Foto header: Dall-E.
Boka här