3 december 2025 - Kurs

Så gör de som lyckas med journalistiken digitalt

3
dec
Så gör de som lyckas med journalistiken digitalt
Plats Sveriges Tidskrifter, Kammakargatan 7, 3tr Stockholm
Tid 3 december 2025, 09:00 - 12:00
Pris 2 800:- exklusive moms
Boka här
Digitaliseringen har förändrat våra vanor i grunden. Därför behöver också journalistiken och publiceringsstrategierna förändras.

Tolv grepp som vässar den digitala journalistiken
Jonas Elgh från Mediamentorerna har tittat på dem som lyckats bäst med sin digitala journalistik och går här igenom 12 framgångsfaktorer.

Kursens innehåll

  • Så har publikens beteenden förändrats och så påverkas journalistiken
  • De viktigaste skillnaderna mellan att skapa journalistik för publik i print och digitalt
  • Rutinerna som behöver förändras och utvecklas
  • Verktygen du behöver för att förflytta redaktionens fokus
  • Så håller du i förändringarna

Du får höra hela analysen och se exempel på vad som lyckas bäst och varför.

Målgrupp
Kursen riktar sig i första hand till dig som har ledande eller arbetsledande befattning och möjlighet att påverka det redaktionella arbetet.

Sagt om kursen.
”Bra, konkret och lätt att förstå.”
”Jonas Elgh hade både bred och djup kunskap, och pratade om JOURNALISTIKEN mer än tekniken. Jättebra!”
”Bra genomgång, tydligt upplägg.”
”Bra strukturerat med de 12 olika punkterna.”

Kursledare
Jonas Elgh är delägare i Mediamentorerna, som utbildat och stöttat redaktioner och ledare inom media sedan 1995. Jonas arbetade i femton år med att bygga upp Svenska Dagbladets digitala journalistik och har sedan 2015 varit en del av Mediamentorernas team. Jonas är specialiserad på digital journalistik och det ledarskap den kräver för att lyckas.

Sista anmälningsdag är den ​1 december. Anmälan är bindande.

Foto header: Dall-E.

Boka här
Alla goda ting är tre
Tidskriftsdagarna 2026 – Tre eftermiddagar, tre teman, tre tillfällen för branschinsikter. Vi lanserar ett helt nytt koncept under våren 2026 där du väljer en, två eller tre halvdagar med värdeskapande innehåll för din yrkesroll. Alla tre dagar innehåller skarpa och inspirerande talare och panelister, case, debatter och analyser samt branschmingel med kollegor och intressanta branschaktörer.
Läs mer om programmet och anmäl dig här

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här