Så gjorde The Local sina läsare till medlemmar

En huvudfråga för branschen är hur vi ska öka intäkterna. Under 2019 kommer Sveriges Tidskrifter ha ett särskilt fokus på digitala läsarintäkter. Denna gång handlar det om relationen till målgruppen.

Det senaste året har The Local utvecklat sitt digitala koncept genom en betalmodell och djupare interaktion med målgruppen. Kom och lyssna på Emma Löfgren, redaktör på The Locals svenska sajt, som berättar om varför de valt att satsa på medlemmar – och hur det har gett resultat.

– Vad skiljer medlemskap från prenumeration?
– Hur kan en nyhetssajt skapa en känsla av tillhörighet?
– Så lär vi känna våra läsare
– Vad är värdefullt för målgruppen?

Varmt välkommen!

Anmäl dig här

 

Mer om…

Med sajter i nio olika länder och en läsarskara på drygt fem miljoner i månaden är The Local en viktig nyhetsförmedlare för den engelskspråkiga publiken. I november vann den svenska sajten Tidskriftspriset i kategorin Årets digitala tidskrift. The Local grundades 2004 av Paul Rapacioli och James Savage.

Datum & tid

14 februari 09.00 - 10.00 (fika och mingel fr 8.30)

Gäst

Emma Löfgren, redaktör på The Locals svenska sajt

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Kostnad

Endast för medlemmar. Kostnadsfritt, men vi tar ut en no-show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör.