14 februari 2019 -
Digifrukost
Så gjorde The Local sina läsare till medlemmar
14
feb
Plats | Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm |
Tid | 14 februari 2019, 09.00 (fika och mingel fr 8.30) - 10.00 |
Pris | Endast för medlemmar. Kostnadsfritt, men vi tar ut en no-show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte dyker upp. |
En huvudfråga för branschen är hur vi ska öka intäkterna. Under 2019 kommer Sveriges Tidskrifter ha ett särskilt fokus på digitala läsarintäkter. Denna gång handlar det om relationen till målgruppen.
Det senaste året har The Local utvecklat sitt digitala koncept genom en betalmodell och djupare interaktion med målgruppen. Kom och lyssna på Emma Löfgren, redaktör på The Locals svenska sajt, som berättar om varför de valt att satsa på medlemmar – och hur det har gett resultat.
- Vad skiljer medlemskap från prenumeration?
- Hur kan en nyhetssajt skapa en känsla av tillhörighet?
- Så lär vi känna våra läsare
- Vad är värdefullt för målgruppen?
Varmt välkommen!
Mer om…
Med sajter i nio olika länder och en läsarskara på drygt fem miljoner i månaden är The Local en viktig nyhetsförmedlare för den engelskspråkiga publiken. I november vann den svenska sajten Tidskriftspriset i kategorin Årets digitala tidskrift. The Local grundades 2004 av Paul Rapacioli och James Savage.