30 maj 2024 - Digifrukost

Så går poddarna ekonomiskt och så kan de utvecklas

30
maj
Så går poddarna ekonomiskt och så kan de utvecklas
Plats Digitalt via Zoom
Tid 30 maj 2024, 09:00 - 10:00
Pris Exklusivt för Sveriges Tidskrifters medlemmar. Kostnadsfritt.

Hur ska vi lyckas med poddarna?
En fråga som alla som gör podd brottas med.

Vi har bjudit in Madeleine Thor, vd på IRM (Institutet för Reklam- och mediestatistik), som kommer att dela de viktigaste insikterna från den färska rapport Annonsmarknaden för podcasts, där man tittat på hela poddbranschen.

Sveriges Tidskrifter är medfinansiärer tillsammans med IAB och andra poddaktörer.

Ni får också träffa en panel med personer som delar sina tankar och erfarenheter av podd-produktion:

  • Anders Svensson, chefredaktör på Språktidningen som arbetar med ”Språktidningens podd”.
  • Ludde Hellberg, vd på Kvartal som gör poddarna ”Fredagsintervjun” och ”Veckopanelen”.
  • Åsa Secher, erfaren radiojournalist och podcast-producent som jobbat med podcast-produktion på både Sveriges Radio och hos några av Sveriges främsta produktionsbolag.

Modererar gör Fredrik Wass, kommunikatör på Sveriges Tidskrifter.

Varmt välkommen att anmäla dig!

Tidigare event

Visa fler äldre event
GUIDE: Så preppar du tidningen för kris och krig
Hur vet man om det är kris, vilka lagar gäller och vad ska du och din kollegor göra för att förbereda verksamheten? Ta hjälp av vår nya guide där du får råd av experter samt får reda på hur Polistidningen och Läkartidningen agerar.
Läs hela guiden.

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här