fbpx

Så arbetar IDG med sitt premiumerbjudande

Att skapa digitala läsarintäkter är ett tema ni medlemmar vill höra mer om. Därför startar vi hösten med en serie case från vår rapport “Trendanalys: digitala läsarintäkter”.

Här får du möta Marcus Jerräng, chefredaktör för idg.se, som berättar om hur de utvecklat sin premiumtjänst.​ Du får ta del av tankarna bakom premiumtjänsten, upplägget och  de lärdomar de hittills dragit.

IDG beskriver sig själva som  världens ledande databasdrivna techmedia-, event- och marknadsföringsföretag. De publicerar varumärken som bland andra Computer Sweden, IDG.se och M3.

Datum & tid

18 september 9.00-10.00

Plats

Vid din skärm, via Zoom

Medverkande

Marcus Jerräng, chefredaktör och ansvarig utgivare IDG.se. Digifrukosten leds av Fredrik Wass, omvärldsbevakare Sveriges Tidskrifter

LÄNK TILL LIVESÄNDNINGEN

Du får en länk till livesändningen i din bekräftelse av bokningen samt 30 minuter innan start

Anmäl dig här!

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.