Så arbetar du effektivt med redaktionellt innehåll i sociala kanaler
![Så arbetar du effektivt med redaktionellt innehåll i sociala kanaler](https://sverigestidskrifter.se/wp-content/uploads/2021/10/socialamedier.jpg)
Plats | Vid din skärm, via Zoom. |
Tid | 13 oktober 2021, 09:00 - 10:00 |
Pris | Kostnadsfritt för medlemmar |
Sociala medier kan vara ett kraftfullt verktyg för att nå ut med redaktionellt material.
Men vad är viktigt att ha koll på för att lyckas?
Carl Grape har länge jobbat med den här frågan bl a på IDG, Bonnier och VeckoRevyn. Här ger han sina bästa tips på vad du ska tänka på när du vill nå ut med ditt redaktionella material via Facebook, LinkedIn och andra sociala kanaler.
- Det här är de olika sociala kanalerna bra på
- Så gör du en sociala-medier-strategi
- Den här typen av redaktionellt innehåll lämpar sig bäst i respektive kanal
Som vanligt har vi bjudit in en medlem som delar med sig av sina erfarenheter. Denna gång välkomnar vi Lilian Almroth, chefredaktör ATL, som bland annat arbetat framgångsrikt med Instagram.
Deltar gör också Lars Dahmén som tagit fram flertalet rapporter år Sveriges Tidskrifter om magasinens digitala utveckling.
Moderator är Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.