13 oktober 2021 - Livesänd Digifrukost

Så arbetar du effektivt med redaktionellt innehåll i sociala kanaler

13
okt
Så arbetar du effektivt med redaktionellt innehåll i sociala kanaler
Plats Vid din skärm, via Zoom.
Tid 13 oktober 2021, 09:00 - 10:00
Pris Kostnadsfritt för medlemmar:- exklusive moms

 

Sociala medier kan vara ett kraftfullt verktyg för att nå ut med redaktionellt material.
Men vad är viktigt att ha koll på för att lyckas?

Carl Grape har länge jobbat med den här frågan bl a på IDG, Bonnier och VeckoRevyn. Här ger han sina bästa tips på vad du ska tänka på när du vill nå ut med ditt redaktionella material via Facebook, LinkedIn och andra sociala kanaler.

  • Det här är de olika sociala kanalerna bra på
  • Så gör du en sociala-medier-strategi
  • Den här typen av redaktionellt innehåll lämpar sig bäst i respektive kanal

Som vanligt har vi bjudit in en medlem som delar med sig av sina erfarenheter. Denna gång välkomnar vi Lilian Almroth, chefredaktör ATL, som bland annat arbetat framgångsrikt med Instagram.

Deltar gör också Lars Dahmén som tagit fram flertalet rapporter år Sveriges Tidskrifter om magasinens digitala utveckling.

Moderator är Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

Tidigare event

Visa fler äldre event
Så når du den svårflörtade unga målgruppen
Inspireras av 13 tips från experten, hur danska Zetland lyckats nå unga lyssnare samt exempel på tre internationella titlar som haft framgång hos yngre läsare.
Läs vår stora guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här