Organisationspressfrukost
Plats | Digitalt via Zoom. |
Tid | 25 mars 2021, 09:00 - 10:15 |
Pris | Kostnadsfritt. Endast för Sveriges Tidskrifters medlemmar och deras förbund. |
Frukostmötet modereras av Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter
PROGRAMPUNKTER
Hur ska organisationspressens journalistik nå ut bredare, ta mer plats i samhällsdebatten och vinna fler publicistiska priser?
Dagens Nyheter har det högsta antalet prenumeranter och det bästa ekonomiska resultatet på mer än 20 år. Bakom framgångarna ligger en konsekvent satsning på både digitalisering och kvalitetsjournalistik. Chefredaktör Peter Wolodarski berättar i ett samtal med Unn Edberg om DN:s strategier och lärdomar – och svarar på frågan om vad organisationspressen kan göra för att dess journalistik ska nå längre än den egna läsekretsen.
Peter Wolodarski, chefredaktör DN samtalar med Unn Edberg, publisher Vi media.
Case: Tandläkartidningen – Därför gjorde vi en nativebilaga under coronapandemin
Native advertising har varit omdebatterat och ofta ifrågasatt av redaktörer inom organisationspressen. Tandläkartidningen valde att satsa på en nativebilaga under förra året. Nu delar chefredaktören och säljansvarig med sig av sina lärdomar från detta.
Medverkande: Hilda Zollitsch, chefredaktör Tandläkartidningen och Sousie Saboh, försäljningschef Mediakraft.
Medlemskapet som affärsmodell
I början av 2020 hade The Local 13 000 medlemmar. Ett år senare har de rekord-ökat till 40 000. Tack vare fler medlemmar och därmed ökade digitala läsarintäkter har de kunna investera i journalistiken och gjort The Local ännu mer värdefull för medlemmarna.
James Savage, publisher The Local berättar om framgången.