1 december 2022 - Livesänd Digifrukost

Nyckeltalsrapporten – digitala läsarintäkter

1
dec
Nyckeltalsrapporten – digitala läsarintäkter
Plats Vid din skärm, via Zoom
Tid 1 december 2022, 09:00 - 10:00
Pris Kostnadsfritt för medlemmar
För tredje året i rad har vi tagit fram Nyckeltalsrapporten - en unik kartläggning av magasinsbranschens viktigaste digitala nyckeltal.

Rapporten är ett verktyg för att kunna jämföra hur ditt varumärkes utveckling av den digitala läsaraffären står sig mot tidskriftsbranschens totala utveckling.

HiGears Lars Dahmén och Fredrik Agrén, författarna till Nyckeltalsrapporten, inleder med en presentation där de bland annat går in på:

  • Churn-nivåerna (prenumerationsavhopp) för affärs- respektive konsumentmagasinen.
  • Hur prisnivåer, tillväxt och abonnemangstid förändrats de senaste tre åren.
  • Hur beteendet ser ut kring premium-nyhetsbrev.

Efter det följer ett samtal med Anna Joneby, läsarintäktsansvarig Expressen Lifestyle, Josefin Sigedal, vd Affärsvärlden och Per Danielson, chefredaktör Ny Teknik . De svarar på frågor kring hur de arbetar med nyckeltal och går även in på vad som har hänt under året som gått.

Moderator: Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter.

Varmt välkommen att anmäla dig!

Tidigare event

Visa fler äldre event
Stor guide: Så kommer du igång med TikTok
Algoritmen på TikTok tycks nu gynna publicister. Flera nischade medier hittar sina målgrupper här. Är det dags även för dig?
Läs vår stora TikTok-guide

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här