1 december 2021 - Livesänd Digifrukost

Nyckeltalsrapporten – digitala läsarintäkter

1
dec
Nyckeltalsrapporten – digitala läsarintäkter
Plats Digital sändning
Tid 1 december 2021, 09:00 - 10:00
Pris kostnadsfritt för Sveriges Tidskrifters medlemmar:- exklusive moms
För andra året i rad har vi tagit fram Nyckeltalsrapporten - en unik kartläggning av magasinsbranschens viktigaste digitala nyckeltal.

Genom rapporten vill vi ge er ett verktyg ​för att ni ska kunna jämföra det egna arbetet med digitala läsarintäkter, med andra i branschen.

Lars Dahmén och Fredrik Agrén, HiGear, är författarna till Nyckeltalsrapporten.
De inleder med en presentation där de bland annat går in på:

  • Churn-nivåerna (prenumerationsavhopp) för B2B- respektive konsumentmagasinen
  • Hur prisnivåerna förändrats
  • Samt ger en inblick i hur den digitala transformationen går inom organisationspressen

Sedan svarar Anna Joneby, marknadschef, Expressen Lifestyle Bonnier News, Daniel Kjellberg chefredaktör, Råd & Rön och Unn Edberg, Publisher, Vi Media på frågor kring hur de arbetar med nyckeltal. De går även in på vad har hänt under året som gått.

Inför Digifrukosten mejlar vi ut Nyckeltalsrapporten 2021 till alla anmälda.

Varmt välkommen att anmäla dig!

GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här