15 maj 2019 - Nätverksfrukost

Nätverksfrukost för ansvariga utgivare

15
maj
Nätverksfrukost för ansvariga utgivare
Plats Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm
Tid 15 maj 2019, 09:00 (fika från 8.30). - 10:00
Pris Kostnadsfritt för medlemmar no-show-avgift på 200 kr, om du är anmäld men inte dyker upp.:- exklusive moms
Pressetik och ansvarigt utgivarskap är ett av Sveriges Tidskrifters fokusområden. Nätverksfrukosten riktar sig till dom som vill nätverka och diskutera aktuella ämnen med branschkollegor.

Tema- Vilka klick leder till köp?

Att få fler digitala prenumerationer och fler läsare är en viktig del i flera chefredaktörers och ansvarig utgivares jobb.

Martin Ahlquist, redaktionell chef för digitala prenumerationer på Svenska Dagbladet, har fortsatt Anna Careborgs jobb med att detaljstudera köpklick över tid.
Kom och lyssna på vilka slutsatser han har dragit!

GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här