Nätverk för prenumerationsansvariga (fullbokat)

Plats | Vid de fysiska träffarna ses vi på Sveriges Tidskrifters kontor på Kammakargatan 7, 3tr Stockholm |
Dag 1 | 8 oktober 2025, 10:00 - 11:30 |
Dag 2 | 12 november 2025, 10:00 - 11:30 |
Pris | 3995:- exklusive moms |
NÄTVERKET ÄR FULLTECKNAT!
Nätverket ger dig nya kontakter i branschen och värdefulla insikter, erfarenheter och kunskap från andra med samma utmaningar i övergången från print till digitalt.
Innehållet anpassas efter deltagarnas önskemål. Exempel på frågor vi diskuterar är:
- Olika tekniska lösningar och system för prenumeration, CRM, nyhetsbrev – för- och nackdelar?
- Leverantörer och partners för telemarketing, sociala medier, direktmarknadsföring, sökord mm – erfarenheter och lärdomar.
- Rekrytering av nya prenumeranter – fungerar traditionella metoder i övergången till digitalt?
- Organisation och kompetens – samarbetet marknad/redaktion, behov av expertis inom dataanalys och digital marknadsföring mm.
- Hur stärker vi lojaliteten och minskar churn?
- Merförsäljning – hur ökar vi intäkterna från prenumeranterna?
Funderar du över dessa och andra frågor och vill ta del av andras erfarenheter och dela egna – då är det här nätverket för dig! Vad som sägs i nätverket, stannar i nätverket. Med dig får du nya idéer, tips och verktyg för att öka dina intäkter.
Vi ses fem gånger under året. Första träffen är fysisk på Sveriges Tidskrifters kontor, därefter bestämmer gruppen gemensamt om de övriga träffarna ska vara digitala eller fysiska.
Nätverket leds av Michael Jensen från HiGear Transformation. Michael har lång erfarenhet av olika roller inom prenumeration, marknad och redaktion på flera förlag, bland annat Story House Egmont.
Målgrupp: marknadschefer, marknadsansvariga, prenumerationsansvariga eller så arbetar du på annat sätt med prenumerationsaffären inom B2C eller B2B.
Exklusivt för medlemmar i Sveriges Tidskrifter.
För frågor, kontakta info@sverigestidskrifter.se.
Boka här