Nätverk för B2B-magasin – med fokus på intäkter
Plats | Digitalt via Zoom |
Dag 1 | 6 november 2024, 09:00 - 10:30 |
Dag 2 | 3 december 2024, 09:00 - 10:30 |
Dag 3 | 22 januari 2025, 09:00 - 10:30 |
Dag 4 | 25 februari 2025, 09:00 - 10:30 |
Dag 5 | 26 mars 2025, 09:00 - 10:30 |
Pris | 3490:- exklusive moms |
Innehåll
Deltagarna väljer gemensamt högaktuella teman att diskutera. Det kan handla om digitala intäkter via premiumläsning, leadsgenerering, digitala kurser mm och/eller intäkter via event, utbildningar mm.
För B2B-magasinen finns det stor potential att utveckla intäkterna.
- Men hur vässar man de olika intäktsströmmarna på bästa sätt?
- Vilka upplägg fungerar på riktigt?
- Och hur undviker man risker och misstag under uppbyggnaden av de nya intäkterna?
Är det här frågor du funderar på, vill du ta del av andras erfarenheter och dela egna – då är det här nätverket för dig!
Upplägg
Nätverket träffas vid fem tillfällen, fyra digitalt och om nätverket så önskar så har vi den femte avslutande träffen hos Sveriges Tidskrifter i Stockholm. Varje träff pågår en och en halv timme.
Lars Dahmén och Fredrik Agrén från HiGear Transformation, leder nätverket, båda med erfarenhet av olika roller på förlag som Bonnier och IDG. De har tidigare lett två uppskattade nätverk om digitala läsarintäkter hos Sveriges Tidskrifter.
Kommentarer från deltagare i nätverket för digitala läsarintäkter:
”Detta är frågor som jag brottas med så gott som varje dag. Att få stöd och perspektiv på det är ovärderligt.”
”Att vara mediechef kan vara ensamt och det är bra och intressant att förstå att andra också brottas med samma saker eller tänkt helt annorlunda, vilket man kan inspireras av.”
Boka här