fbpx

MediaAW: Tema digitala läsvanor. Kan digital läsning driva printaffären?

Sveriges Tidskrifter, Readly och Adviser bjuder in till After Work den 3 oktober. Lyssna på spännande trendspaningar och panelsamtal på temat digitala läsarvanor. 

Readly presenterar sin senaste rapport om digitala läsvanor för magasin. Om hur data från digital läsning kan utveckla magasinens affär.

Det blir spännande insikter blandat med mingel, god dryck och något gott att äta.

 

The Readly Report 

Förra årets undersökning visade att svenska Readly-användare läste 19 miljoner digitala magasin. Hittills har den ökat år för år, vilket är i linje med en större trend inom digital streaming som innefattar musik, tv och böcker. Rapporten är en analys av Readlys största marknader.

Nu presenteras årets siffror. Rapporten kommer inte bara ge insikter om vad man läser i Sverige utan har ett globalt perspektiv på digitala läsvanor av magasin.

Daniel Hamrin, Innehållschef på Readly i Sverige.

 

Hur får vi en hållbar magasinsaffär framåt? 

Panelsamtal med branschpersoner modererat av Kerstin Neld, Sveriges Tidskrifter.

datum & tid

3 oktober 17:00 - 19:00

Plats

Readlys kontor, Kungsgatan 17, Stockholm

OSA

Senast den 25/9. Begränsat antal platser, först till kvarn!

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.

  • Annons
    P1 Annons

    P1 Annons är ett av marknadens mest kompletta CRM- och annonsbokningssystem med stöd för försäljning i samtliga mediakanaler.

  • Annons
    Readly

    Readly erbjuder obegränsad digital tillgång till magasin och dagstidningar till ett fast månadsbelopp.