MediaAW: Tema digitala läsvanor. Kan digital läsning driva printaffären?
Plats | Readlys kontor, Kungsgatan 17, Stockholm |
Tid | 3 oktober 2019, 17:00 - 19:00 |
Pris | Kostnadsfritt för medlemmar. |
Readly presenterar sin senaste rapport om digitala läsvanor för magasin. Om hur data från digital läsning kan utveckla magasinens affär.
Det blir spännande insikter blandat med mingel, god dryck och något gott att äta.
The Readly Report
Förra årets undersökning visade att svenska Readly-användare läste 19 miljoner digitala magasin. Hittills har den ökat år för år, vilket är i linje med en större trend inom digital streaming som innefattar musik, tv och böcker. Rapporten är en analys av Readlys största marknader.
Nu presenteras årets siffror. Rapporten kommer inte bara ge insikter om vad man läser i Sverige utan har ett globalt perspektiv på digitala läsvanor av magasin.
Daniel Hamrin, Innehållschef på Readly i Sverige.
Hur får vi en hållbar magasinsaffär framåt?
Panelsamtal med branschpersoner modererat av Kerstin Neld, Sveriges Tidskrifter.