3 oktober 2019 -

MediaAW: Tema digitala läsvanor. Kan digital läsning driva printaffären?

3
okt
MediaAW: Tema digitala läsvanor. Kan digital läsning driva printaffären?
Plats Readlys kontor, Kungsgatan 17, Stockholm
Tid 3 oktober 2019, 17:00 - 19:00
Pris Kostnadsfritt för medlemmar.:- exklusive moms
Sveriges Tidskrifter, Readly och Adviser bjuder in till After Work den 3 oktober. Lyssna på spännande trendspaningar och panelsamtal på temat digitala läsarvanor. 

Readly presenterar sin senaste rapport om digitala läsvanor för magasin. Om hur data från digital läsning kan utveckla magasinens affär.

Det blir spännande insikter blandat med mingel, god dryck och något gott att äta.

The Readly Report
Förra årets undersökning visade att svenska Readly-användare läste 19 miljoner digitala magasin. Hittills har den ökat år för år, vilket är i linje med en större trend inom digital streaming som innefattar musik, tv och böcker. Rapporten är en analys av Readlys största marknader.

Nu presenteras årets siffror. Rapporten kommer inte bara ge insikter om vad man läser i Sverige utan har ett globalt perspektiv på digitala läsvanor av magasin.

Daniel Hamrin, Innehållschef på Readly i Sverige.

Hur får vi en hållbar magasinsaffär framåt?
Panelsamtal med branschpersoner modererat av Kerstin Neld, Sveriges Tidskrifter.

Tidigare event

Visa fler äldre event
GUIDE: Så använder du AI-verktyg för din research
Här ger vi dig elva råd för hur du använder AI i researcharbete samt åtta tips på bra AI-verktyg för dig som är journalist. Lasse Edfast, som utbildar journalister i att använda AI för grävande delar med sig av sin kunskap och Aftonbladets AI-redaktör Konrad Cronsioe berättar om hur tidningen använder AI på redaktionen.
Läs hela guiden: Så använder du AI-verktyg för din research

Prenumerera på Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev

Sveriges Tidskrifters nyhetsbrev ger aktuella, inspirerande och nyttiga inblickar i tidskriftsvärlden.


Lyssna på Publicistpodden

Lyssna här