MediaAW: Tema digitala läsvanor. Kan digital läsning driva printaffären?

Sveriges Tidskrifter, Readly och Adviser bjuder in till After Work den 3 oktober. Lyssna på spännande trendspaningar och panelsamtal på temat digitala läsarvanor. 

Readly presenterar sin senaste rapport om digitala läsvanor för magasin. Om hur data från digital läsning kan utveckla magasinens affär.

Det blir spännande insikter blandat med mingel, god dryck och något gott att äta.

 

The Readly Report 

Förra årets undersökning visade att svenska Readly-användare läste 19 miljoner digitala magasin. Hittills har den ökat år för år, vilket är i linje med en större trend inom digital streaming som innefattar musik, tv och böcker. Rapporten är en analys av Readlys största marknader.

Nu presenteras årets siffror. Rapporten kommer inte bara ge insikter om vad man läser i Sverige utan har ett globalt perspektiv på digitala läsvanor av magasin.

Daniel Hamrin, Innehållschef på Readly i Sverige.

 

Hur får vi en hållbar magasinsaffär framåt? 

Panelsamtal med branschpersoner modererat av Kerstin Neld, Sveriges Tidskrifter.

datum & tid

3 oktober 17:00 - 19:00

Plats

Readlys kontor, Kungsgatan 17, Stockholm

OSA

Senast den 25/9. Begränsat antal platser, först till kvarn!

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

  • Annons
    Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • Annons
    Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.