Så utvecklas poddbranschen
Plats | Filmstaden Sergel, Hötorget 3, Stockholm |
Tid | 4 maj 2023, 08:30 - 10:00 |
Pris | Kostnadsfritt för Sveriges Tidskrifters medlemmar. Vi tar ut en no-show-avgift på 250 kr om du inte avbokar vid förhinder. För icke- medlemmar: 995 kr. |
Sveriges Tidskrifter och IAB Sverige bjuder gemensamt in till ett seminarium om podcast. Under seminariet kommer en ny rapport om poddbranschens utveckling att presenteras av IRM:s vd Madeleine Thor. En panel kommer därefter att diskutera vad de färska siffrorna innebär.
Kom och lyssna på inspirerande case och vassa panelister!
Dynastin
På kort tid har Svenska Dagbladets podd om syskonen Stenbeck slagit alla rekord och lockat många nya prenumeranter till Svenska Dagbladet. Anna Careborg, vd och chefredaktör på Svenska Dagbladet och producent Adam Svanell, presenterar fakta bakom succén och berättar varför SvD valt att satsa på ljud. Du kommer att få ta del av vilka redaktionella tankar som låg till grund för satsningen, strategier och resultat samt hur SvD satsar på podd framöver.
Alla magasinets kvaliteter – i fyra olika poddar
Fotbollsmagasinet Offside började med ett extremt fokus på det skrivna ordet, vilket bland annat gav tidningen Stora Journalistpriset. Nu tar redaktionen magasinets kvaliteter – berättandet, nörderiet och den nära relationen till prenumeranterna – till en ny publik, och en komplett ljudvärld med inte mindre än fyra olika poddar. Offsides grundare och numera förlagschef Tobias Regnell berättar om tankarna bakom och strategin framåt.
Panel: Hur lyckas du med din poddsatsning?
Lyssna på experter inom området om hur du lyckas med din podd-satsning. I panelen: Jenny Rahm – Acast, Anna Careborg – SvD, Frida Klevemark – Third Ear.
Talare på scenen:
Varmt välkommen!
Frukost och registrering från 08.00, programmet börjar 08.30.