Hur ska kvalitetsjournalistiken finansieras?

Johanna Nordström, Linnea Isaksson, Alice Bah Kuhnke, Lihini Wijesinghe och Alice Erlandsson i Almedalen 2018
Vi tar Digifrukosten  till Almedalen och fortsätter på temat: digitala intäkter. Kom och lyssna på en knivskarp panel som diskuterar och visionerar.  Har det varit svårt att få plats under våren? I Almedalen erbjuder vi dubbelt så många platser!

Sveriges Tidskrifters kartläggning av branschens omsättning visar på fallande intäkter och en relativ liten andel intäkter från digital verksamhet.  Vilka intäktsslag ska media satsa på när det traditionella konsumentbeteendet förändras?  Vad kan tidskriftsbranschen lära från dagspressens framgångar när det gäller digitala läsarintäkter? Hur kommer tidskrifterna nya affärsmodell  för digitalt läsande att se ut?

Inledning: Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter

Medverkande:
Anna Careborg, tf chefredaktör, SvD
Unn Edberg, publisher och vd Tidningen Vi och Vi media
Helena Giertta, chefredaktör och vd för Journalisten och Finansliv
Lars Grafström, kommersiell direktör Alma Talent
Sebastian Tibbling, Affärsutvecklingschef Adviser

Moderator: Olov Carlsson, Dagens Samhälle

Anmälan: Öppet seminarium. Först till kvarn.
Kontakt: Mia Dahl, Sveriges Tidskrifter.

datum & tid

Den 1 juli kl 10.00-10.45

Plats

Visby, Donnerska huset, Donners plats 1, Takterrassen. Ingång via Hamngatan.

Medverkande

Panel: Anna Careborg, tf chefredaktör, SvD, Unn Edberg, publisher och vd Tidningen Vi och Vi media, Helena Giertta, chefredaktör och vd för Journalisten och Finansliv, Lars Grafström, kommersiell direktör Alma Talent, Sebastian Tibbling, Affärsutvecklingschef Adviser. Moderator: Olov Carlsson, Dagens Samhälle.

Anmälan

Öppet seminarium. Först till kvarn.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Annons
    NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Annons
    Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Annons
    Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.