Hur ska kvalitetsjournalistiken finansieras?
Plats | Visby, Donnerska huset, Donners plats 1, Takterrassen. Ingång via Hamngatan. |
Tid | 1 juli 2019, 10:00 - 10:45 |
Pris | Kostnadsfritt |
Sveriges Tidskrifters kartläggning av branschens omsättning visar på fallande intäkter och en relativt liten andel intäkter från digital verksamhet. Vilka intäktsslag ska media satsa på när det traditionella konsumentbeteendet förändras? Vad kan tidskriftsbranschen lära från dagspressens framgångar när det gäller digitala läsarintäkter? Hur kommer tidskrifterna nya affärsmodell för digitalt läsande att se ut?
Inledning: Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter
Medverkande:
Anna Careborg, tf chefredaktör, SvD.
Unn Edberg, publisher och vd Tidningen Vi och Vi media.
Helena Giertta, chefredaktör och vd för Journalisten och Finansliv.
Lars Grafström, kommersiell direktör Alma Talent.
Sebastian Tibbling, affärsutvecklingschef Adviser.
Moderator: Olov Carlsson, publisher Dagens Samhälle.
Anmälan: Öppet seminarium. Först till kvarn.